Галерија Матице српске, кроз „Креативну Европу“ успоставила и продубила везу између младих и музеја

0

Галерија Матице српске у Новом Саду је од јуна 2016. до октобра 2017. године организовала радионице за основце и средњошколце, под именом “Hear me – bringing youth and museums together”, с идејом да се успостави и продуби веза између младих и музеја. Овај пројекат Галерија је реализовала у сарадњи са Народном галеријом Словеније, Уметничко-историјским музејем у Бечу и организацијом Друштвена иновација – друштвено предузетништво из Барселоне,  а све под окриљем највећег програма Европске комисије намењеном култури и аудиовизуелном сектору „Креативна Европа“.

Пројекат “Hear me – bringing youth and museums together” осмишљен је као едукативни програм који даје одговоре на питања како музеји и галерије могу да привуку младу публику и подстакну на размишљање о глобалним темама и проблемима друштва. Кроз уметничка дела која причају о миграцијама односно кретањима, како становништва тако и културног наслеђа, отворена је централна тема пројекта – како се кључна питања данашњице могу сагледати кроз ликовну уметност прошлости.

Галерија Матице српске је креирала две радионице које се на различит начин баве темом миграција у локалној средини. Идеја је била да се млади људи суоче с питањима које су последице одлука које млади доносе напуштајући своју земљу у потрази за бољим животом и образовањем, те како медији, а посебно визуелни медији, утичу на мишљење и ставове младих о миграцијама које су се догодиле у прошлости, али које се и данас догађају.

Радионице су засноване на уметничким делима Паје Јовановића – „Сеоба Срба“, и Богдана Шупута – „Кафана у Паризу“, „Градско двориште у Паризу“ и „Царинска улица“, а базирају се на неколико различитих методологија – BrickMe, Design Thinking, Gamification BrickMe, и open art dialogue, које су прилагођене за музејско окружење.

Млади су током радионица уз помоћ Лего коцкица конструисали оно о чему размишљају и што закључују на основу главне теме и уметничких дела. Иако су сви користили исти материјал, сваки модел представљао је лични исказ. Посматрајући различите моделе, млади учесници су увиђали сличности и разлике својих модела односно својих размишљања. Посматрајући уметничка дела, отварали су питања миграција, њихових значења и утицаја, а на крају радионице, износили су своја мишљења и ставове, те дискутовали о задатој теми.

Кроз ове радионице млади су савладали вештине које су им потребне за њихов будући живот у савременом свету, попут критичког мишљења, учења о начинима учења, способност изналажења решења, развијали су тимски рад, такмичарски дух и свест о важности и утицају културе и културног наслеђа на квалитет живота. Поред овога, сагледавали су уметност и културу у савременом контексту, развијали друштвене и емотивне способности, емпатију и толеранцију.

У пројекту је учествовало 125 школа, 7.000 средњошколаца, 700 професора, 150 студената и 100 стручњака и професионалаца из области музејске едукације у Србији, Словенији и Аустрији, а један од резултата је и специјални приручник за музеје на четири језика.

Као круна пројекта, 29. и 30. септембра 2017. године у Уметничко-историјском музеју у Бечу одржана је завршна конференција за музејске стручњаке на којој су представљена искуства и значај пројекта.

Подели

Comments are closed.