Реформа јавне управе уз подршку ЕУ

0

Кроз ИПА програм 2015. Србија је први пут добила секторску буџетску подршку за јавну управу, рекла је програмска менаџерка за реформу јавне управе у Делегацији ЕУ у Србији Данка Богетић

На јавној дебати “Реформа јавне управе у Србији – допринос цивилног друштва и учешће грађана” у ЕУ Инфо центру, Богетић је указала да се значај који ЕУ придаје реформи јавне управе огледа у континуирано улаганим средствима и ресурсима у бројне програме у овој области.

Богетић је као пример навела секторску буџетску подршку вредну 80 милиона евра од којих ће 70 милиона бити усмерено директно у буџет, а десет милиона је обезбеђено за техничку подршку која ће помоћи остваривању приоритетних рефомских циљева и управљању процесом реформе.

Програмски менаџер за добру управу Центра за европске политике Милош Ðинђић изјавио је да је цивилно друштво укључено у процес спровођења Стратегије реформе јавне управе и додао да очекује да ће њихови представници учествовати и у изради новог акционог плана.

“Од 2014. године Министарство државне управе и локалне самоуправе дало је све са своје стране да тај процес буде инклузиван и да се организације цивилног друштва укључе”, рекао је Ðинђић

Руководилац Групе за управљање реформом јавне управе Министарства државне управе и локалне самоуправе Љиљана Узелац рекла је да су представници цивилног друштва били укључени у многе радне групе и у законодавни процес.

Она је као пример навела да су организације цивилног друштва биле укључене у планирање акционог плана за спровођење Стратегије реформе јавне управе 2015. и 2017. године.

“Сада се планира нови акциони план и при крају је јавни позив за учешће невладиних организација у радној групи”, рекла је она и истакла значај заједничког рада на реформи јавне управе.

Менаџерка пројекта “Партнерством до добре ЈАвне управе” Европског покрета у Србији Јелена Рибаћ рекла је да је циљ овог пројекта да допринесе креирању и спровођењу политике у рефоми јавне управе која је усмерена на грађане, да се унапреди одговорност јавних институција за квалитет услуга које пружају грађанима.

“Фокусирали смо се на три групе јавних услуга, а то је МУП и услуге које пружа у издавању личних докумената, Министарсво здравља у домену примарне здравствене заштите.Трећа област је просвета, односно образовања, где је фокус на упис деце у основне школе и предшколске установе”, рекла је она.

Подели

Comments are closed.