Уз пројекат „Даљи развој заштите потрошача у Србији“ до бољих механизама за остваривање права потрошача

0

Која су права потрошача, како се понашати при куповини обуће, шта треба имати на уму када су у питању промоције производа и продаја „од врата до врата“, само су неке од тема о којима су се Новосађани и Новосађанке могли данас информисати на инфо штанду Министарства трговине, туризма и телекомуникација у Тржном центру БИГ.

Ова јавна акција део је активности усмерених на едукацију потрошача у Србији, организованих у склопу твининг пројекта „Даљи развој заштите потрошача у Србији“ који заједнички спроводе републичко Министарство трговине, туризма и телекомуникација, Министраство за иновације и технологију Мађарске и Регионална развојна агенција Сенец – Пезинок из Словачке.

„У склопу пројекта унапредићемо постојећи регистар за потрошачке приговоре који треба да почне са радом 1. јануара наредне године. У питању је регистар у који потрошачи могу директно да унесу свој приговор, односно проблем, који ће се даље решавати. Такође, активно се ради на унапређењу сајта намењеног потрошачима који ће бити завршен до почетка 2019. године“, каже асистенткиња твининг саветника Емина Пауновић и додаје да су и сајмови за потрошаче, попут овог данас у ТЦ БИГ-у, важни јер се грађани на лицу места могу информисати о својим потрошачким правима.

Она додаје да је предвиђено да се и следеће године, нарочито у марту, месецу који је посвећен правима потрошача, организују слични догађаји како би се грађани упознали са правима која им као потрошачима припадају, али и како би се трговци информисали о томе које су њихове обавезе према потрошачима, како се склапа уговор на даљину, како се поступа по рекламацији и мноштво других корисних детаља.

„У склопу пројекта организоване су обуке за запослене у нашем Министарству, али и за трговце и за запослене у сектору правосуђа. Важан сегмент пројекта је транспоновање одређених директива Европске уније које су релевантне за ову област, а које ће  бити транспоноване у измењени Закон о заштити потрошача и нова поџаконска акта која такође треба да се усвоје. Такође, важно је поменути и израду петогодишње стратегије заштите потрошача“, додаје она.

Твининг пројекат „Даљи развој заштите потрошача у Србији“  је почео у августу прошле године и трајаће до августа 2019. године, а финансира се из претприступних фондова Европске уније у вредности од 1.425.000,00 евра. ЕУ, кроз твининг пројекте, пружа подршку институционалној сарадњи између јавних управа земаља чланица ЕУ и јавне управе земље кориснице пројектних активности. Овај твининг пројекат бави се унапређењем законодавних и институционалних капацитета Републике Србије, у области заштите потрошача, како би претприступни преговори били делотворнији и како би се ефикасније испуњавали услови за чланство у ЕУ.

  • Водич за потрошаче преузмите ОВДЕ
  • Водич за трговце преузмите ОВДЕ
Подели

Comments are closed.