Komisija je danas preduzela odlučujući korak ka ispunjavanju obaveza EU u okviru Sporazuma iz Pariza, koje se odnose na smanjenje emisija ugljendioksida za najmanje 40 odsto do 2030. U trenutku kada se u Bonu održava međunarodna konferencija o klimi, Komisija pokazuje kako EU postavlja primer koji treba slediti.

Predsednik Komisije Žan-Klod Junker je u govoru o stanju Unije rekao: „Želim da Evropa predvodi borbu protiv klimatskih promena. Prošle godine smo upravo ovde u Parlamentu postavili globalna pravila igre ratifikacijom Sporazuma iz Pariza. Budući da su se SAD povukle iz Sporazuma, Evropa sada mora da se pobrine da naša planeta ponovo postane sjajno mesto za život. Ona je zajedničko nasleđe čitavog čovečanstva.”

Stupanjem Sporazuma iz Pariza na snagu, međunarodna zajednica se obavezala na razvoj ka modernoj privredi sa niskim emisijama ugljenika, zbog čega automobilska industrija prolazi kroz temeljne promene. EU mora da iskoristi ovu priliku i postane svetski lider, budući da i druge zemlje, na primer  SAD i Kina, vrlo brzo napreduju u toj oblasti.

Primera radi, prodaja novih vozila u EU je opala sa 34 odsto (period pre finansijske krize, 2008/2009) na 20 odsto u odnosu na globalnu prodaju. Kako bismo zadržali isti udeo na tržištu i ubrzali prelazak na vozila sa niskim odnosno nultim nivoom emisija, Komisija je danas predložila nove ciljeve za emisije ugljendioksida iz novih putničkih automobila i kombija, čija će primena početi 2025. odnosno 2030.

Ovaj paket daje jasne smernice za ispunjavanje obaveza EU iz Sporazuma iz Pariza i stimuliše inovacije u oblasti novih tehnologija i poslovnih modela kao i efikasniju upotrebu svih vidova transporta robe. Ovi predlozi će biti podržani ciljanim finansijskim instrumentima kako bi se osiguralo brzo uvođenje ovakvih vozila. Ciljevi za smanjenje emisija ugljendioksida koje je Komisija danas predložila su zasnovani na temeljnoj analizi i učešću velikog broja aktera, od nevladinih organizacija do industrije. Prosečne emisije udljendioskida za nove automobile i kombije će 2030. morati da budu niže za 30 odsto u odnosu na 2021.