Srbija treba da ima jasnu strategiju tokom pregovora sa Evropskom unijom kako bi unapredila svoj imidž tokom tog procesa, a trebalo bi i da više koristi diplomatsku mrežu i da razvija odnose sa svih 28 članica, rekao je šef Delegacije EU u Srbiji Majkl Devenport na skupu koji tradicionalno organizuje Fakultet za ekonomiju, finansije i administraciju (FEFA) povodom Dana Evrope.

„Svaka zemlja kandidat za EU mora da uloži veliki napor u sopstvenu promociju“, rekao je Devenport na konferenciji „Kako unaprediti imidž Srbije tokom pregovora o članstvu – Da li lobiranje pomaže“.

„Za lobiranje i promovisanje interesa Srbije treba da imate dobru priču. Za to je potrebna vaša vizija i mislim da je ona sada jasnija više nego ikada kada je reč o posvećenosti Srbije EU“, rekao je ambasador EU.

image(1)

Za poboljšanje slike o zemlji u svetu potrebni su „vizija i koordinacija, uključujući mrežu diplomata. Čini mi se da mreža stručnih diplomata može biti iskorišćena još bolje“, rekao je Devenport.

MInistarka zadužena za evropske integracije Jadranka Joksimović ocenila je da su nedavne posete visoke predstavnice EU za spoljnu politiku i bezbednost Ketrin Ešton i komesara za proširenje Štefana Filea neposredno po izboru nove vlade pokazali da je Srbija počela da menja svoj imidž i da više nije naslovna vest svetskih medija.

Posete Ešton i Filea su jasan signal da, uz sve prepreke i izazove, Brisel prepoznaje da je Srbija promenila politiku i imidž i da je od „dela problema postala deo rešenja“, ocenila je Joksimović.

Konferenciju u Domu omladine je povodom dana Evrope organizovao Fakultet za ekonomiju, finansije i administraciju (FEFA), uz saradnju Delegacije EU u Srbiji i Fonda za otvoreno društvo.