Nastupom legendarnog baletskog igrača Mihaila Barišnjikova, u utorak 25. aprila završeno je ovogodišnje, četrnaesto izdanje Beogradskog festivala igre.

Beogradski festival igre je ovoga puta predstavio ukupno 15 kompanija umetničke igre, i to iz Kanade, SAD, Italije, Finske, Hrvatske, Nemačke, Francuske, Izraela, Velike Britanije, Švajcarske i Holandije.

Od 24. marta do 11. aprila, odnosno sve do 25. aprila, izvedeno je 20 predstava u Beogradu i 2 u Novom Sadu, ili ukupno 23 koreografska komada od kojih su gotovo svi premijerno prikazani u regionu. U srpskoj prestonici, boravilo je 11 koreografa izuzetnog svetskog renomea.

Osim nastupa renomiranih trupa i umetnika, festival je omogućio brojne besplatne majstorske kurseve za učenike baletskih škola i profesionalne igrače iz Srbije, kao i radionice za decu bez prethodnog iskustva u umetničkoj igri. Organizaciju ovih programa, realizovanih u saradnji sa Nacionalnom fondacijom za igru, podržali su Delegacija EU u Srbiji, Ambasada SAD i Francuski institut za kulturu.

Revija filmova Dani igre u Kinoteci, predstavila je izbor novih dokumentarih filmova o umetničkoj igri, dok su mogućnost da na Trgu Republike uživo prate izvođenje predstave Baleta Britanske Kolumbije iz Vankuvera, beograđani i gosti prestonice ispratili sa oduševljenjem.

Festival je otvorio italijanski baletski super star Đuzepe Pikone u prepunom Centru Sava. Nagradu Jovan Ćirilov iz 2016. godine, primila je izraelska koreografkinja Šaron Ejal u Skupštini Grada Beograda, i to samo par dana nakon premijere svog novog komada u Operi u Oslu, o čemu su izvestili svi svetski mediji.

Kompanija Tera Sarinena iz Helsinkija, ujedno je bila prva finska trupa na Beogradskom festivalu igre, a izvođenje njihove predstave u Beogradu tretirano je kao najvažniji događaj u obeležavanju stogodišnjice državnosti Finske i jubileja diplomatskih odnosa između Srbije i ove severno-evropske zemlje.

Nakon 15 godina, u Srbiju je došao Balet Hrvatskog narodnog kazališta iz Zagreba, što je doprinelo da Beograd dobije brojne izuzetno afirmativne objave u hrvatskoj štampi, ali i na najbolji način prikaže novu energiju i domete baletskih kompanija iz našeg regiona.

Odmah nakon prikazivanja u beogradskom Centru Sava, predstava „Betroffenheit“ kanadske trupe Kidd Pivot, ovenčana je nagradom Ser Lorens Olivije na ceremoniji u londonskom Rojal Albert Holu.  Koreograf Damijen Žale je nakon prisustvovanja beogradskom izvođenju svog komada „Jama“ koji je uradio za Škotski plesni teatar, zajedno sa Marinom Abramović nastavio pripreme za premijeru nove verzije „Bolera“ za Balet parsike Opere.

Njujorški Balet Hispaniko, nastupio je pred prepunim salama Pozorišta na Terazijama i Srpskog narodnog pozorišta u Novom Sadu, pred više od 2.200 ljudi. Za predstave Kompanije Akrama Kana, Kompanije Kafig, kompanije L-E-V i Škotskog plesnog teatra, tražila se karta više, i to nekoliko nedelja pre njihovog dolaska u Beograd.

Gostovanje Mihaila Barišnjikova pratila je brojna publika iz Rusije, Italije, Grčke, Francuske, Nemačke, i regiona. Svi oni, rezervisali su ulaznice par meseci pre izvođenja predstava. Tako smo saznali da će karta za gostovanje iste predstave u Londonu, početkom maja, koštati vrtoglavih 210 britanskih funti (oko 31.000 rsd). U Beogradu je ovaj komad isprećen višeminutnim ovacijama, sve tri večeri.