Sajam učeničkih kompanija Evrope otvoren u Beogradu

0

Srbija je prvi put domaćin takmičenja najboljih učeničkih kompanija Evrope, u okviru kojeg su srednjoškolci iz 37 zemalja Evrope u centru Beograda predstavili usluge i proizvode koje su sami razvili. Srednjoškolci iz 39 učeničkih kompanija izložili su svoje proizvode u sajamskoj postavci na Obilićevom vencu. Takmičenje, 29. po redu, su organizovale organizacije Dostignuća mladih i JA Europe, uz podršku Ministarstva privrede, Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID), Evropske komisije i nekoliko kompanija.

Na otvaranju sajma šef Delegacije Evropske unije u Srbiji Sem Fabrici istakao je da je to projekat za mlade koji su budućnost Srbije i EU. On je ukazao da je preduzetništvo stanje uma i naveo da ,,20 odsto učenika koji učestvuju u takvim projektima imaju tri do pet puta više mogućnosti da pokrenu sopstveni biznis, u poređenju sa formalnim obrazovanjem’’ i predočio cilj da se kreira bolje poslovno okruženje. Prema njegovim rečima, ,,EU je podržala reforme obrazovanja u Srbiji sa 80 miliona evra’’.

Fonet

Ambasador SAD u Srbiji Kajl Skat je poručio takmičarima da su već dolaskom u Beograd pobednici i da imaju priliku da uče jedni od drugih.

Ministar prosvete Mladen Šarčević izjavio je da je ,,Srbija zemlja u kojoj se intenzivno razvija preduzetništvo mladih i da oko 250 škola ima učeničke kompanije’’. On je naveo da je u osnovne škole uveden predmet tehnologija i preduzetništvo, podstiče se razvoj učeničkih i studentskih kompanija i razvija koncept učeničkog zadrugarstva, dok se u srednjim školama sprovodi Zakon o dualnom obrazovanju.

Gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić poželeo je dobrodošlicu mladima iz 37 zemalja, uz ocenu da Evropa ima budućnost sa mladima koji su spremni da postanu lideri.

Fonet

Srednjoškolci iz cele Evrope takmiče se u uslugama i proizvodima, kao što su čokoladice sa zrikavcima, algoritamske lampice za bicikle, nameštaj izrađen od starih skejtbordova, podzemne kapsule za rano otkrivanje šumskih požara, kućne aparate koji ulje korišćeno u domaćinstvu pretvaraju u sapune ili sveće.

Srbiju predstavlja učenička kompanija “Groove Street” iz Pete ekonomske škole u Beogradu, koja je pobedila na nacionalnom takmičenju zahvaljujući inovativnom proizvodu namenjenom hroničnim bolesnicima – narukvici sa QR kodom čijim očitavanjem se dobijaju informacije o pružanju prve pomoći osobi koja je nosi.

Članovi žirija dolaze iz najvećih svetskih kompanija, a pobednici takmičenja biće proglašeni večeras na ceremoniji u Belekspo centru.

Podeli

Comments are closed.