Rešavanje pitanja ekonomske nejednakosti žena je od posebne važnosti za dugoročno smanjenje nasilja nad ženama i devojčicama.

Ekonomsko osnaživanje žena je ključni element rešavanja strukturnih i temeljnih uzroka nasilja nad ženama i devojčicama.
Međunarodna kampanja 16 dana aktivizma protiv rodno uslovljenog nasilja se odigrava svake godine i traje od 25. novembra, Međunarodnog dana borbe protiv nasilja nad ženama, do 10. decembra, Međunarodnog dana ljudskih prava, te obuhvata i druge ključne datume. Kampanji se pridružila i Evropska unija.

Kampanja “16 dana” pojedincima i grupama širom sveta služi kao organizaciona strategija kojom se poziva na ukidanje nasilja nad ženama i devojčicama. Kampanja je nastala 1991. na inicijativu Instituta za globalno liderstvo žena kojim koordinira Centar za globalno liderstvo žena.

Ove godine, obeležavanje Međunarodnog dana borbe protiv nasilja nad ženama i kampanja 16 dana aktivizma protiv rodno uslovljenog nasilja se dešavaju u ključnom trenutku u pogledu napora za ukidanjem nasilja nad ženama i devojčicama, budući da se svet priprema za proslavu 20. godišnjice Pekinške platforme za akciju.

Istovremeno, ostvarenju Milenijumskih razvojnih ciljeva naredne godine ističe rok dok novi globalni plan razvoja dobija konačni oblik. Ovaj trenutak je stoga značajna prilika da se problemu nasilja nad ženama i devojčicama posveti dodatna pažnja.