U okviru devete generacije Evropske škole debate, na Filozofskom fakultetu u Nišu, održana je javna debata na temu „Da li upotreba algoritama koji automatski predlažu odabire na društvenim platformama donose više štete nego koristi?“.

Evropska škola debate je edukativni program koji je pokrenula Delegacija Evropske unije u Srbiji i EU info mreža u saradnji sa partnerima iz Otvorene komunikacije, sa idejom da se srednjoškolci i studenti edukuju na teme Evropske unije, procesu evropskih integracija i o važnosti i veštinama argumentovane razmene mišljenja kroz debatu. U prethodnih nekoliko meseci, debateri iz cele Srbije pohađali su osam radionica u Nišu, Novom Sadu i Beogradu i sa debatnim trenerima radili na veštinama debatovanja i argumentacije.

„Današnja debata je sa razlogom u ovom prostoru, u amfiteatru Filozofskog fakulteta, koji jeste i treba da bude mesto na kome se razmenjuju stavovi i neguje kritičko promišljanje sveta“ u uvodnom obraćanju naglasila je Snežana Andrić ispred EU info kutka Niš kao organizatora događaja.

 

Dekanica Filozofskog fakulteta u Nišu, Natalija Jovanović, poželela je dobrodošlicu debaterima.

„Želim da pozdravim novomilenijumsku generaciju. Vi ste naša poslednja nada da će Skupština biti neko bolje mesto gde će se uvažavati na sličan način na koji ćemo ovde čuti i videti. Neka se stariji uče od vas. Želim vam puno uspeha“ naglasila je ona.

Miljana Pejić, debatna trenerica Otvorene komunikacije kroz osam radionica predano je radila sa debaterima iz južne i istočne Srbije, pripremajući ih za javni debatni nastup. Ona je amfiteatru Filozofskog fakulteta ispunjenom studentima i profesorima pojasnila osnovna pravila debate.

„Važno je reći da mi u debati ne biramo naše stavove i ne biramo stranu stola na kojem ćemo debatovati, ona nam je nasumično izabrana. Debateri su dobili zadatak da zastupaju određenu stranu i poziciju. Ovo je važno da bi vas nateralo da razmišljate na drugačiji način, da razumete drugu stranu i da probate sa jedne objektivne strane da razumete svet i temu koja vam je zadata“.

Na prvoj javnoj debati u okviru ovogodišnje Evropske škole debate stavove su ukrstili Anđela Milovanović iz Gimnazije „Svetozar Marković“ u Nišu, Stevica Stamenković i Filip Petković sa Filozofskog fakultet Niš, Anja Kostić, sa Pedagoškog fakulteta Vranje, Lazar Andrejić sa Elektronskog fakulteta Niš i Tanja Popović sa Fakulteta za poslovne studije i pravo Niš.

Nakon žive i argumentovane debate o pobedniku su odlučili glasovi žirija. Miljana Pejić, debatna trenerica Otvorene komunikacije, Andrej Blagojević, docent sa Filozofskog fakulteta i prisutna publika, za ubedljiviji su proglasili tim opozicije koji je zastupao stavove o koristi koju algoritmi donose svima nama.

Posle Niša, polaznici Evropske škole debate će debatovati u Vranju, Novom Sadu, Subotici, Kragujevcu i Beogradu. Nakon toga, najbolje polaznike očekuje debatni kamp koji je priprema za finalnu debatu koja će se održati krajem maja u Narodnoj skupštini Republike Srbije.

Evropska škola debate je projekat koji organizuju Informaciona mreža Evropske unije i debatna akademska mreža Otvorena komunikacija, uz podršku Delegacije Evropske unije. Cilj ovog projekta je edukacija srednjoškolaca i studenata o Evropskoj uniji, procesu evropskih integracija i veštini debatovanja.

Školu debate je u prethodnih osam godina pohađalo više od 800 srednjoškolaca i studenata iz preko 30 gradova širom Srbije, a organizovano je više od 30 javnih debata.