Koja su prava potrošača, kako se ponašati pri kupovini obuće, šta treba imati na umu kada su u pitanju promocije proizvoda i prodaja „od vrata do vrata“, samo su neke od tema o kojima su se Novosađani i Novosađanke mogli danas informisati na info štandu Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija u Tržnom centru BIG.

Ova javna akcija deo je aktivnosti usmerenih na edukaciju potrošača u Srbiji, organizovanih u sklopu tvining projekta „Dalji razvoj zaštite potrošača u Srbiji“ koji zajednički sprovode republičko Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija, Ministrastvo za inovacije i tehnologiju Mađarske i Regionalna razvojna agencija Senec – Pezinok iz Slovačke.

„U sklopu projekta unapredićemo postojeći registar za potrošačke prigovore koji treba da počne sa radom 1. januara naredne godine. U pitanju je registar u koji potrošači mogu direktno da unesu svoj prigovor, odnosno problem, koji će se dalje rešavati. Takođe, aktivno se radi na unapređenju sajta namenjenog potrošačima koji će biti završen do početka 2019. godine“, kaže asistentkinja tvining savetnika Emina Paunović i dodaje da su i sajmovi za potrošače, poput ovog danas u TC BIG-u, važni jer se građani na licu mesta mogu informisati o svojim potrošačkim pravima.

Ona dodaje da je predviđeno da se i sledeće godine, naročito u martu, mesecu koji je posvećen pravima potrošača, organizuju slični događaji kako bi se građani upoznali sa pravima koja im kao potrošačima pripadaju, ali i kako bi se trgovci informisali o tome koje su njihove obaveze prema potrošačima, kako se sklapa ugovor na daljinu, kako se postupa po reklamaciji i mnoštvo drugih korisnih detalja.

„U sklopu projekta organizovane su obuke za zaposlene u našem Ministarstvu, ali i za trgovce i za zaposlene u sektoru pravosuđa. Važan segment projekta je transponovanje određenih direktiva Evropske unije koje su relevantne za ovu oblast, a koje će  biti transponovane u izmenjeni Zakon o zaštiti potrošača i nova podzakonska akta koja takođe treba da se usvoje. Takođe, važno je pomenuti i izradu petogodišnje strategije zaštite potrošača“, dodaje ona.

Tvining projekat „Dalji razvoj zaštite potrošača u Srbiji“  je počeo u avgustu prošle godine i trajaće do avgusta 2019. godine, a finansira se iz pretpristupnih fondova Evropske unije u vrednosti od 1.425.000,00 evra. EU, kroz tvining projekte, pruža podršku institucionalnoj saradnji između javnih uprava zemalja članica EU i javne uprave zemlje korisnice projektnih aktivnosti. Ovaj tvining projekat bavi se unapređenjem zakonodavnih i institucionalnih kapaciteta Republike Srbije, u oblasti zaštite potrošača, kako bi pretpristupni pregovori bili delotvorniji i kako bi se efikasnije ispunjavali uslovi za članstvo u EU.

  • Vodič za potrošače preuzmite OVDE
  • Vodič za trgovce preuzmite OVDE