Razgovor na temu primene veštačke inteligencije u podršci mentalnom zdravlju okupio je stručnjakinje iz oblasti psihologije i IT-a, ali i mnoge zaitneresovane posetioce kako bi diskutovali o ulozi četbotova u pružanju podrške osobama u kriznim situacijama.
Tokom tribine, istaknuto je da veštačka inteligencija može biti korisna u trenucima kada je ljudima potrebna pomoć i za uočavanje psiholoških simptoma, ali da postoji potreba za oprezom zbog mogućih ograničenja ovih alata.
Panelistkinje, psihološkinja Slavica Ranisavljević iz organizacije OPENS, psihološkinja i naučna saradnica Bojana Dinić sa projekta AI Smile i Milica Oparnica sa Instituta za veštačku inteligenciju Srbije, podelile su svoja iskustva o treniranju četbotova i njihovoj pouzdanosti.
Mlađa naučna saradnica Instituta za veštačku inteligenciju Srbije Milica Oparnica objasnila se na koji način četbotova dobijaju informacije:
“Postoji mnogo vrsta četbotova i ugrubo možemo da ih podelimo u one koji se baziraju na pravilima i one koji koriste generativnu veštačku inteligenciju. Ovi četovi funkcionišu na način da predviđaju sledeću reč. Nakon što je predvide i kreiraju rečenicu, tada i ona ulazi u dalji kontekst predviđanja. Četbotovi koji su zasnovani na pravilima, a danas i možemo videti na primer, na sajtovima banaka – uglavnom imaju predefinisane odgovore”, objasnila je Oparnica.
Psihološkinja i naučna saradnica Bojana Dinić, objasnila je na koji način, bezbedno, veštačka inteligencija može da bude od koristi kada je u pitanju mentalno zdravlje:
“Alati bazirani na veštačkoj inteligenciji, kao što je na primer četbot mogu nam biti dobri pomoćnici u detekciji mentalnih problema, u praćenju i u intervencijama u okviru mentalnog zdravlja”.
Poseban akcenat stavljen je na osetljivost ovakvih alata kada su u pitanju mladi korisnici, a prisutni su imali priliku da kroz diskusiju saznaju više o potencijalima i izazovima primene veštačke inteligencije u oblasti mentalnog zdravlja.