Ovogodišnje izdanje Pregleda obrazovanja i obuke Evropske komisije pokazuje napredak u postizanju važnih ciljeva EU, ali se u njemu ističe i da obrazovni sistemi država članica moraju da postanu relevantniji i inkluzivniji, naročito u pogledu novopridošlih izbeglica i migranata.

Evropa se oslanja na delotvorne obrazovne sisteme koji mladima pružaju veštine neophodne za građanski i profesionalni život. Škole, univerziteti i ustanove stručnog obrazovanja i obuke su temelj rasta, zapošljavanja, inovacija i društvene kohezije.

U Pregledu obrazovanja i obuke za 2016. Evropska komisija analizira stanje u Evropskoj uniji i stanje nacionalnih sistema i ukazuje na to da su pred državama članicama dva zadatka: da osiguraju adekvatne finansijske investicije i visokokvalitetno obrazovanje za mlade nezavisno od njihovog porekla, uključujući izbeglice i migrante.

Tibor Navračič, komesar za obrazovanje, kulturu, omladinu i sport, izjavio je: „Evropski obrazovni sistemi mogu u velikoj meri da pomognu pri rešavanju važnih problema kao što su dugotrajna nezaposlenost mladih i usporen privredni rast, kao i novih izazova poput izbegličke krize. Obrazovanje će, međutim, odigrati svoju ulogu samo ako da dobre rezultate. Sada više nego ikada moramo da se potrudimo da mladima obezbedimo obrazovne sisteme koji će im omogućiti da postanu aktivni, nezavisni građani i da rade posao koji ih ispunjava. Ovo nije samo pitanje održivog rasta i inovacija. Ovo je i pitanje pravičnosti.