Pregled potrošačkih uslova za 2017. pokazuje da sve više potrošača u EU kupuje na internetu kao i da njihovo poverenje u e-trgovinu raste, naročito prilikom kupovine na internetu iz drugih zemalja EU. Trgovci na malo, međutim, još uvek nerado proširuju svoje aktivnosti na internetu, a i dalje izražavaju zabrinutost u pogledu prodaje na internetu potrošačima u drugim zemljama EU.
Razlozi za zabrinutost su uglavnom povezani sa većim rizikom od prevare i neplaćanja u prekograničnoj prodaji, različitim poreskim propisima, razlikama u nacionalnom ugovornom pravu i pravilima o zaštiti potrošača.
Komesarka Jurova je izjavila: „Moj prioritet je bio rast poverenja ljudi i trgovaca na malo u jedinstveno digitalno tržište. Potrošači sada imaju više poverenja u kupovinu na internetu, a omogućili smo im i brzu proceduru za povraćaj novca ukoliko nisu zadovoljni kupovinom čak i prilikom kupovine u drugoj zemlji. Naš sledeći izazov je da podstaknemo više preduzeća da udovolje porastu potražnje.“
Uprkos tome što su potrošački uslovi u odnosu na prethodni Pregled bolji, nivo poverenja, znanja i zaštite se i dalje znatno razlikuje od države do države. Pregled pokazuje dramatičan porast poverenja potrošača u e-trgovinu. Procenat Evropljana koji kupuju na internetu se u proteklih deset godina udvostručio (sa 29,7 odsto u 2007. na 55 odsto u 2017). Nivo poverenja potrošača je u odnosu na prethodni Pregled porastao za 12 procentnih poena kada je u pitanju kupovina od trgovaca na malo u istoj zemlji, odnosno za 21 procentni poen kada se radi o kupovini iz drugih država članica EU.