Evropska komisija je danas objavila prve izveštaje koje su podneli potpisnici Kodeksa dobre prakse u suzbijanju dezinformacija potpisanog u oktobru 2018. Praćenje Kodeksa je deo Akcionog plana za borbu protiv dezinformacija koji je Evropska unija usvojila prošlog decembra u cilju izgradnje kapaciteta i jačanja saradnje između država članica i institucija EU kako bi se proaktivno odgovorilo na opasnosti dezinformacija.
Danas su Google, Facebook, Twitter, Mozilla i stručna udruženja koja predstavljaju oglašivačku industriju podneli svoje prve izveštaje o merama koje preduzimaju u skladu s Kodeksom. Prema izveštajima koji pokrivaju mere koje su preduzete do 31. decembra 2018, internet kompanije u pojedinim su područjima, npr. u zatvaranju lažnih računa i onemogućavanju zarade od oglašavanja dobavljačima dezinformacija, učinila veći napredak i preduzela opsežnije mere nego u drugim.
Saopštenje za medije i rubrika Pitanja i odgovori dostupni su na internetu. Evropska komisija danas organizuje konferenciju pod nazivom “Borba protiv dezinformacija na internetu – Ka transparentnijem, poverljivijem i raznovrsnijem digitalnom ekosistemu”, koja će uzeti u obzir dostignuća postignuta u rešavanju problema online dezinformisanja u Evropi i osmisliti kako nastaviti dalje uzevši u obzir predstojeće izbore za Evropski parlament. Na konferenciji će učestvovati komesarka za digitalno društvo i ekonomiju, Marija Gabrijel, članovi Evropskog parlamenta, predstavnici tehnološke zajednice i industrije i medija.