Evropski komesar za obrazovanje, kulturu, omladinu i sport Tibor Navračič obišao je osnovnu školu „Mihailo Petrović Alas“ na početku dvodnevne posete Srbiji. Uz evropskog komesara, u obilasku dva odeljenja u kojima se primenjuje inovativni pristup u nastavi učestovali su i šef Delegacije Evropske unije u Srbiji Sem Fabrici i ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Mladen Šarčević.
Oni su prvo obišli kabinet u kom su đaci prvog razreda učestvovali u radionici zasnovanoj na projektnom pristupu učenju, i obrađivali nastavnu jedinicu kroz igru. Komesar, ambasador i ministar mogli su od đaka da čuju koliko im je zanimljiv ovaj pristup učenju.
Poseta je nastavljena u digitalnom kabinetu, u kom đaci šestog, sedmog i osmog razreda izučavaju osnove korišćenja računara i interneta. Učenici beogradske škole postižu dobre rezultate i u takmičenjima iz preduzetništva, kompetencije koja se od nedavno izučava ukrštanjem znanja iz nekoliko različitih predmeta.
„Najbolja investicija u budućnost je obrazovanje, pošto obrazovanje u modernom društvu može odrediti nivo konkurentnosti. Zato EU podržava reforme obrazovanja u Srbiji“, poručio je komesar Navračič.
On napominje i da je Evropska unija u poslednje 3 godine uložila 24 miliona evra u reformu obrazovanja u Srbiji kroz budžetsku podršku, i dodaje da se sada analiziraju rezultati i razmatraju načini kako saradnja u budućnosti može dodatno da se razvija.
Ministar Šarčević izdvojio je dobru saradnju sa evropskim komesarom, a pohvalio je i razmenu iskustava sa drugim ministrima iz regiona. On je posebno izdvojio program Erazmus+. Srbija je početkom godine postala programska zemlja, što će otvoriti više mogućnosti za putovanje i razmenu iskustava na svim nivoima obrazovanja i unaprediti ceo sistem, napomenuo je ministar.
Evropska unija najveći je partner Republike Srbije u modernizaciji sistema obrazovanja. EU pruža podršku Srbiji da uskladi svoj sistem obrazovanja sa standardima, politikama i praksama zemalja Unije.
Aktuelna podrška sistemu obrazovanja usmerena je na unapređenje njegovog kvaliteta, pravičnosti i relevantnosti, sa posebnim osvrtom na kvalitet obrazovanja na jezicima nacionalnih manjina, i učenika romske nacionalnosti.