Zamenik šefa delegacije Evropske unije u Srbiji Oskar Benedikt rekao je da EU snažno podržava napore Vlade Srbije u restrukturiranju železnica. Benedikt je naveo da su EU i Svetska banka pružale tehničku pomoć u izradi plana restrukturiranja, dok je Unija dala pomoć od dva miliona evra za implementaciju reformi iz IPA budžeta za 2014.
Govoreći na trećoj međunarodnoj konferenciji „Železnička infrastruktura u regionu“ koju je organizovao internet časopis Balkanmagazin, Benedikt je ukazao da je letošnje razdvajanje Železnica Srbije na odvojena preduzeća (Srbija kargo, Srbija voz i Infrastrukture železnice Srbije) dobra stvar, ali da je to samo prvi korak ka uspešnom restrukturiranju i da treba da se u većoj meri koriste iskustva EU u tom poslu.
On je rekao da će konkurentnost doneti dobrobit svima, ali da bi se to desilo moraju se odrediti naknade za pristup prugama i definisati kapacitete za licencirane firme. Jedan od razloga zbog kojeg se moraju jačati železnice širom Evrope kao efikasni način transporta je i taj što najmanje zagađuje životnu sredinu, kazao je Oskar Benedikt.
Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović je navela da je železnički transport prioritet za Vladu Srbije i zbog toga su pokrenuti mnogi krediti ugovoreni u prethodnih desetak godina. Cilj je, prema rečima ministarke Mihjalović, da se u narednih 10 godina u Srbiji udeo železničkog transporta poveća sa sadašnjih 30 na 50 odsto.Ona je na kazala da je planirano da ove godine u Srbiji bude modernizovano više od 100 kilometara pruge, naglasivši da je do sada obnovljeno 45 kilometara.
Mihajlović je iznela podatak da je Srbija u 2014. “otišla sa 102. na 87. mesto u svetu po kvalitetu železničke infrastrukture, pre svega zahvaljujući investicijama i kreditima i sada je važno da pokušamo da postignemo prosečnu brzinu vozova od 120 kmh” i najavila dolazak Štedlerovih vozova i ruskih lokomotiva.
Ministrka Mihajlović je rekla i da očekuje potpisivanje ugovora o modernizaciji pruge od Beograda do Budimpešte u novembru.