U finalnom izveštaju o istraživanju sektora e-trgovine, Evropska komisija utvrđuje poslovnu praksu koja bi mogla da ograniči tržišnu utakmicu. Ovaj izveštaj omogućuje Komisiji da usmeri poštovanje antimonopolskih pravila EU na tržištima e-trgovine i već je podstakao preduzeća da preispitaju svoje prakse.
Izveštaj koji je objavljen danas sadrži konačne nalaze Komisije, a u obzir uzima i primedbe na preliminarni izveštaj iz septembra 2016, te u velikoj meri potvrđuje zaključke preliminarnog izveštaja. Uvid koji je Komisija stekla iz istraživanja sektora, omogući će joj da usmeri izvršavanje antimonopolskih pravila EU na evropskim tržištima e-trgovine, između ostalog pokretanjem dodatnih antimonopolskih istražnih postupaka. Osim toga, istraživanje je podstaklo preduzeća da na sopstvenu inicijativu preispitaju svoje poslovne prakse.
Komesarka za politiku konkurencije, Margret Vestager, izjavila je: „Određena praksa preduzeća na tržištima e-trgovine može da ograniči tržišnu utakmicu neopravdanim ograničavanjem načina na koji se prozivodi distribuiraju u EU. Naš izveštaj ovo potvrđuje. Ova ograničenja mogu da ograniče izbor potrošača i niže cene na internetu. Istovremeno, postoji potreba za postizanjem ravnoteže između interesa tradicionalnih i trgovaca na malo na internetu u korist potrošača. Rezultati izveštaja nam pomažu da bolje usmerimo poštovanje pravila EU o tržišnoj utakmici na tržištima e-trgovine.”
Integralno saopštenje za medije na svim jezicima i informator na engleskom, francuskom i nemačkom su dostupni na internetu.