Prednosti i mane direktne demokratije bile su tema finala završnog turnira Evropske škole debate. Ovaj događaj kulminacija je višemesečnog rada srednjoškolaca i studenata iz cele Srbije sa debatnim trenerima na veštinama ubeđivanja, slušanju druge strane i razvoju govorničkih sposobnosti.

Po dvoje polaznika podeljeni u timovima vlade i opozicije razmenjivali su argumente o tome da li bi promena uređenja na direktno odlučivanje građana donelo pozitivne promene u društvu ili je još uvek bolje uređenje društvenih tokova kontrolisati kroz predstavnička tela kao što su parlamenti.

Na kraju, posle duge rasprave članova žirija, pobedu je odneo tim koji su činili Ljubica Stevanović i Miša Đerković.

„Kod Evropske škole debate mi se zapravo svidelo što smo naučili kako da svoje mišljenje bolje iznesemo i oslobodila sam se tog nekog stresa od javnog nastupa“, kaže Ljubica.

„Nisam do sada imao toliko uspeha u debati, pa sam nekako sada sve to spojio, i naravno, danas mi je 18. rođendan, tako da, nisam mogao da dobijem lepši poklon“, kaže Miša.

Diplome svim polaznicima koji su učestvovali u završnom turniru uručio je ambasador Evropske unije u Srbiji Emanuele Žiofre, koji je učesnicima ukazao na važnost debate.

„Na prvom mestu, važno je da budemo u stanju da slušamo druge, pošto moramo da razumemo šta drugi imaju da kažu. Ako ne razumete šta drugi kažu, nećete biti u stanju da izgradite sopstvene argumente, ali takođe je nekad važno ubediti drugu stranu da su vaši argumenti dobri. Ovo je u osnovi Evropske unije, razmena usmenih argumenata između institucija i država članica, pokušavajući da se identifikuje koji su najbolji interesi svih. Ovako je uređen projekat Evropske unije od 1950. godine, projekta koji je doneo mir, bezbdnost i napredak u državama članicama“, rekao je ambasador Žiofre, koji je čestitao svim učesnicima i poručio da će im veštine koje su stekli pomoći dalje u životu.

Na završnom turniru Evropske škole debate učestvavalo je 24-oro mladih iz cele Srbije i tokom dvodnevnog turnira, debatovali su na teme iz različitih oblasti.

Učesnici Evropske škole debate izabrani su prethodne jeseni i pohađali su radionice o veštini debatovanja, argumentaciji, javnom nastupu i funkcionisanju Evropske unije, evropskim institucijama kao i procesu EU integracija.

Izabrani kandidati podeljeni su u tri grupe, koja je sa trenerima radilo uživo u Beogradu, Nišu i Novom Sadu. Pored usavršavanja, radionice su bile prilika da se mladi ljudi umreže i razmene iskustva.

Predavanja su vodili iskusni treneri debatnih veština koji su osvajali nagrade na debatnim takmičenjima u Srbiji i inostranstvu.

Evropska škola debate je projekat koji organizuju EU info mreža Evropske unije i debatna akademska mreža Otvorena komunikacija, uz podršku Delegacije Evropske unije. Cilj ovog projekta je edukacija srednjoškolaca i studenata o Evropskoj uniji, procesu evropskih integracija i veštini debatovanja.

Školu debate do sada je pohađalo više od 1000 srednjoškolaca i studenata iz preko 30 gradova širom Srbije, a organizovano blizu 50 javnih debata.