Kako prepoznati lažne vesti i razviti kritičko mišljenje – bila je tema radionice na kojoj su učenici Zrenjaninske gimnazije imali priliku da se bolje upoznaju i prošire znanje.
Moderatorka i predavačica radionice bila je omladinska radnica Gordana Adamov koja je na zanimljiv i praktičan način približila i proširila dosadašnje znanje srednjoškolaca na temu medijskoj pismenosti. Kao što je rekla, ideja radionice jeste da se prezentuje interaktivni i edukativni alat za učenje o medijskoj pismenosti koji je namenjen mladima.
Glavna ideja jeste razgovor sa mladima o tome na koji način se informišu i kako prepoznaju medijske manipulacije poput click bait-a, spina i drugih.
Radionica je osim predavanja podrazumevala i interaktivno iskustvo kroz društvenu igru takozvanih MOPS kartica. Igru MOPS razvili su Bečejsko udruženje mladih i FakeNews tragač i ona zapravo predtsvaljaja kartice za Medijsko opismenjavanje Srbije.
Podeljeni u grupe, srednjoškolci su izvukli kartice sa informacijama koje su uklapali kako bi kreirali odreženi medijski sadržaj. Kartice su tematski podeljene i sadrže podatke: format, vrstu sadržaja, temu i aktere. Svaka grupa je imala svoj zadatak, što je podstaklo timski rad i kreativno rešavanje problema.
Profesor filozofije u Zrenjaninskoj gimnaziji, Edi Daruši, smatra da je ovakva radionica važna učenicima. Neformalno obrazovanje je nešto što profesor Daruši smatra neophodnim za sticanje veština i znanja u 21. veku, kao i razvijanje evropskih vrednosti. Kreativno znanje, medijska pismenost i promocije različitosti jesu ono što jeste neophodno mladima, kao i svim građanima.
Delegacija Evropske unije zalaže se za medijsko opismenjavanje građana i građanki Republike Srbije kao jednog od alata za kreiranje demokratkog društva. Stoga će u narednom periodu biti održana serija radionica medijske i informacione pismenosti za srednjoškolce. Pratite nas na društvenim mrežama i vebsajtovima.