Trendovi i novine u oglašavanju na društvenim mrežama bili su tema obuke koju je u novosadskom EU info kutku održala Marija Stevuljević, savetnica za društvene mreže EU info centra. Predstavnici medija i organizacija civilnog sektora slušali su o formi i sadržaju poruka koje plasiraju na svojim privatnim i poslovnim nalozima na Fejsbuku, Tviteru i Instagramu.
„Najvažnije je da ciljna publika razume jezik kojim govorite na društvenim mrežama jer i one imaju svoj žargon. Kako ne bi došlo do nerazumevanja, odnosno šuma u komunikaciji, važno je da poruke budu jasne i razumljive, ali i upečatljive kako bi se zadržala pažnja korisnika i kako bi im se urezale u pamćenje“, objasnila je Stevuljević i dodala da je važno znati razliku između informacije i poruke koju želimo da pošaljemo.
„Informacija je suva činjenica, a poruka je i sistem vrednosti koji tu informaciju okružuje. Da li su korisnici dobro shvatili poruku vidi se najbolje iz njihove interakcije s porukom, odnosno iz onoga što zovemo fidbekom ili povratnom informacijom. Lajk, komentar ili deljenje posta je dobar znak ali ukoliko korisnici postavljaju dodatna pitanja to je najbolji fidbek koji možemo da dobijemo. Otud je važno na pitanja odgovarati u što kraćem roku, jer tako oni koji nas prate dobijaju potvrdu da sa druge strane zaista postoji neka osoba, a ne mašina ili program“, dodala je Marija.
Pored ovoga, ona je objasnila i važnost upotrebe videa, koji preuzima primat spram tekstualnih poruka ili fotografija, naročito na Fejsbuku i istakla je važnost postavljanja ciljeva i targetiranja grupa na Fejsbuku, Tviteru i Instagramu. Kako je zaključila, davno je prošlo vreme kada se samo težilo ka što većem broju pratilaca jer su lažni profili ili oni sa vrlo malo aktivnosti česta pojava na mrežama.
„Danas je bolje imati malu ali vernu strukturu pratilaca, jer na taj način znate da će vaše objave doći do onih koje zaista zanima ono što imate da kažete, ponudite, podelite ili prodate“, objasnila je Stevuljević.