Evropska komisija objavljuje izveštaj o digitalnom napretku u Evropi:
Nadovezujući se na rezultate Indeksa digitalne ekonomije i društva u EU koji je objavljen u februaru (saopštenje za medije), Evropska komisija danas objavljuje izveštaj o digitalnom učinku država članica EU.
Komisija je nadgledala primenu nacionalnih digitalnih reformi i, uoči sastanka Saveta za konkurenciju, dala preporuke za postizanje boljih rezultata u nizu oblasti od pokrivenosti širokopojasnih mreža preko pružanja javnih usluga na internetu do digitalnih veština i trgovine na internetu. Komisija danas objavljuje i kompletan izveštaj o novom međunarodnom indeksu u kom je dat uporedni prikaz digitalnog učinka država članica EU i 15 zemalja izvan Unije. Međunarodni podaci pokazuju da članice sa najboljim učinkom u EU (Švedska, Danska i Finska) zauzimaju vodeće pozicije i na globalnom planu, a slede ih Južna Koreja i Sjedinjene Države.
Andrus Ansip, potpredsednik nadležan za jedinstveno digitalno tržište, izjavio je: „Podaci ukazuju da se trgovina na internetu može podići na viši nivo. Uskoro ćemo predstaviti niz predloga za poboljšanje trgovine na internetu u EU. To znači da će biti srušene prepreke koje kompanije sprečavaju da obavljaju prekograničnu trgovinu, a potrošačima onemogućuju da iskoriste prednosti najboljih ponuda na internetu.”
Ginter Etinger, komesar za digitalnu ekonomiju i društvo, poručuje: „Digitalni učinak Evrope je dobar na globalnom planu. Međutim, mnoge zemlje bi mogle da imaju još bolji učinak. Zato smo dali preporuke koje će državama članicama pomoći da unaprede digitalni učinak u korist svojih građana i privrede, a samim tim doprineti i stvaranju jedinstvenog digitalnog tržišta.„
Komisija danas takođe objavljuje istraživanje Eurobarometra o elektronskim komunikacijama. Istraživanje pokazuje da je pristup mobilnom internetu drastično povećan: trenutno 69 odsto domaćinstava ima bar jednog člana koji ima pristup mobilnom internetu, što je povećanje od 21 procentnog boda u periodu od 2014. godine do danas.