Kako da upravljamo brigama, a ne one nama i kako da očuvamo mentalno zdravlje u vreme pandemije? Ovo su teme radionica EU info kutka Niš, koje su izazvale veliko interesovanje građana. Zbog velikog broja zainteresovanih, umesto planirane jedne održane su dve radionice na temu psihološkog imuniteta, a učesnici su imali mogućnost da čuju savete kako možemo da se suočimo sa stresovima, brigama, anksioznošću, da sačuvamo mir i pribranost u situacijama kada su veliki izazovi pred nama.

Obe radionice vodili su redovni saradnici EU info kutka –  Ivana Vračkić, kognitivno-bihejvioralni psihoterapeut i Čedomir Šagrić, specijalista socijalne medicine i supspecijalista zdravstvenog vaspitanja.

“U prethodnih godinu smo svi mi prolazili kroz nešto novo. Koliko god smo se sebi činili jakim, svi smo sigurno imali svoje lično iskustvo kako smo doživljavali sve te novonastale situacije, kako smo na njih reagovali“ kaže Čedomir Šagrić i podseća da je tema upravljanja brigama nešto što je važno i u redovnim, svakodnevnim životnim okolnostima, ne samo u vreme pandemije.

Kroz savete i sugestije iskusnih predavača, učesnici ove dve radionice saznali su kako možemo da radimo na prepoznavanju situacija u kojima počinjemo da prekomerno brinemo, kada ta briga počne da okupira našu ličnost, kada to značajno ometa naše svakodnevno funkcionisanje i kako da se izborimo sa tim izazovima.

Znanja i veštine sa kojima su prisutni učesnici događaja upoznati na ovim radionicama bazirani su na savremenim naučnim i stručnim saznanjima, kao i na primerima dobre prakse u zemljama EU.

 ***
Radionica “Psihološki imunitet – upravljaj brigama” deo je serijala radionica “Stay tuned” koji realizuje EU info kutak Niš. Prepoznajući neke od jedinstvenih strahova i problema sa kojima se suočavaju savremene porodice i u redovnim okolnostima i u vreme pandemije, kao što su nedovoljno informacija i znanja o digitalnoj i fizičkoj sigurnosti, upotrebi droga, seksualnosti i nedostatku asertivne komunikacije, iskusni stručnjaci na seriji radionica razgovaraju o ovim temama kroz grupni rad sa polaznicima.