Tibor Navračič komesar za obrazovanje, kulturu, omladinu i sport i Daglas Franc zamenik generalnog sekretara Organizacije za ekonomsku saradnju i razvoj (OECD) su danas predstavili rezultate Međunarodnog programa procene učeničkih postignuća (PISA) koji upoređuje učinak 15-godišnjih učenika u obrazovnim sistemima širom sveta.
Komesar Tibor Navračič je izjavio: „Osnovne veštine su ključne ne samo za školski već i uspeh u daljem životu, obrazovanju i na tržištu rada. Preveliki broj mladih Evropljana je nedovoljno pripremljen za izazove modernih društava koja odlikuje visoki stepen inovacija. Moramo da nastavimo da pomažemo državama članicama da prevaziđu nedostatke povezane sa društvenim ili imigrantskim poreklom. Važnu u logu u tome igraju visokokvalitetno obrazovanje i briga u ranom uzrastu, baš kao i dobro obrazovanje i obuka učitelja. Čvrsto sam uveren da će preduzimanje odlučne akcije danas doprineti smanjenju socijalne isključenosti u budućnosti i izgradnji socijalno kohezionog evropskog društva.“
U okviru PISA testiranja se na svake tri godine utvrđuju kvalitet, pravednost i efikasnost školskih sistema i postignuća učenika. Treba napomenuti da su u 2015. po prvi put sve države članice EU učestvovale u PISA testiranju što je omogućilo uporednu analizu svih zemalja EU. U većini zemalja EU, međutim, preko 15 odsto 15-godišnjih učenika nije uspelo da reši zadatke koji zahtevaju makar minimalnu sposobnost samostalnog razmišljanja u jednoj od oblasti obuhvaćenih testiranjem. Razvoj osnovnih veština će biti u fokusu revizije Okvira o ključnim kompetencijama koji Komisija pokreće iduće godine. Na nivou zemalja članica OECD, više od 20 odsto učenika nema osnovno znanje.
PISA testiranje za 2015. je obuhvatilo 35 članica OECD-a i 37 zemalja van Organizacije. Rezultati testiranja i saopštenje OECD-a za medije su dostupni ovde.