Šestomesečna škola digitalnog crtanja i slikanja otpočela je Novom Sadu, a tokom prvog časa, polaznici su imali priliku da se upoznaju sa formatima poput PNG, JPG i Kra, kao i osnovama i mogućnostima u programu za crtanje Krita. Ova aktivnost se realizuje u partnerstvu EU Info Pointa u Novom Sadu i AIMI Studija.

Cilj Art-Eco radionice za omladinke i omladince od 12 do 16 godina je razvijanje veština digitalnog crtanja i slikanja i razvijanje svesti o ekologiji s obzirom na to da će polaznici na radionicama osim učenja o osnovama digitalnog crtanja raditi i na plakatima koji će tematizovati zaštitu i brigu o životnoj sredini i mogućnostima povezivanja umetnosti, tehnologije i ekologije.

Polaznici su na prvom setu radionica naučili kako se koriste table za digitalno crtanje, program Krita i koje sve mogućnosti ovaj program pruža – od crtanja, do različitih vrsta četkica, uzorkovanja boja i senčenja objekata koje crtaju.

Rezutat ove šestomesečne škole crtanja biće plakati i crteži pejzaža koje će polaznici sami kreirati, a sve će kulminirati finalnom izložbom radova.

Ova radionica digitalnog crtanja povezuje nekoliko važnih elementa i vrednosti Evropske unije, a jedna od njih je i unapređenje veština. Upravo je zbog toga 2023. proglašena za Evropsku godinu veština.

Evropsko tržište rada suočava se sa izazovima vođenim trendovima kao što su zelena i digitalna tranzicija i demografske promene.

Proglašavanjem 2023. godine Evropske godine veština, želi se pružiti novi zamah za dostizanje socijalnih ciljeva EU za 2030. godinu, koji podrazumevaju da najmanje 60% odraslih bude obučeno svake godine i najmanje 78% zaposleno.

EU radi i na postizanju ciljeva Digitalnog kompasa za 2030. godinu koji podrazumevaju povećanje broja odraslih koji poseduju osnovne digitalne veštine na najmanje 80%, kao i zapošljavanje 20 miliona stručnjaka u polju informacionih tehnologija u EU.

Cilj je i da se poveća nivo digitalnih veština. Indeks digitalne ekonomije i društva (DESI) pokazuje da četiri od 10 odraslih i svaka treća osoba koja radi u Evropi nemaju osnovne digitalne veštine. Pored toga, samo jedan od pet stručnjaka za informacione tehnologije i jedan od tri diplomca iz polja prirodnih, tehnoloških, inženjerskih i matematičkih nauka (STEM) jesu žene.