Da li mladi znaju koja prava imaju kao potrošači?
Na internet stranici Ministarstva unutrašnje i spoljne trgovine 1. septembra raspisan je konkurs za učenike srednjih škola, u okviru kog je trebalo dostaviti video spot na temu potrošačkih prava do 30. septembra. Pristigla su 22 video spota što je dokaz velikog interesovanja i posvećenosti škola u radu sa učenicima. Video radove je ocenjivala petočlana komisija koja se sastojala od predstavnika Ministarstva unutrašnje i spoljne trgovine, Ministarstva prosvete, udruženja za zaštitu potrošača, tima na tvining projektu i filmske i pozorišne umetnosti.
Ceremonija dodele nagrada za najbolje video radove održana je na Beogradskom sajmu, u okviru Sajma obrazovanja i nastavnih sredstava. Ceremoniji dodele nagrada prisustvovalo je sedam škola koje su i dobitnice priznanja, a predstavnici škola bili su učenici koji su učestvovali u izradi spota i njihovi mentori. Proglašen je pobednik konkursa, kao i tim koji je zauzeo drugo mesto, a kreativnost i posvećenost u izradi video spotova uticala je na odluku Komisije da dodeli nagrade za dodatnih pet video radova u okviru posebnih priznanja.
Prvo mesto konkursa za najbolji video spot na temu potrošačkih prava osvojili su učenici Gimnazije „Živorad Janković“ iz Novog Sada.
Drugo mesto dodeljeno je učenicima Ekonomsko-trgovinske škole iz Paraćina.
Posebna priznanja dobili su učenici Srednje stručne škole „4. juli“ iz Vrbasa za kompatibilnost teme videa, autentičnost i izražavanje stvarne životne situacije, Škole za učenike oštećenog vida „Veljko Ramadanović“ iz Beograda za kreativnost i ukazivanje na probleme sa kojima se suočavaju građani sa oštećenjem vida u ostvarivanju svojih potrošačkih prava, Gimnazije i stručne škole „Dositej Obradović“ iz Novog Kneževca, za kompatibilnost teme videa, odnosno pružanje relevantnih informacija i praktični primer, Srednje škole „Đura Jakšić“ iz Srpske Crnje za kreativnost, umetnički nastup i estetske utiske i Tehničke škole „Mileva Marić-Ajnštajn“ iz Novog Sada za kreativnost, umetnički nastup i estetske utiske.
Prilikom proglašenja pobednika i specijalnih priznanja dodeljene su i nagrade svim učenicima i mentorima, a dodatne nagrade su dodeljene i učenicima koji su tačno odgovarali na pitanja kviza koji je organizovan na kraju dodele nagrada pri čemu su učenici pokazali veliko znanje u poznavanju potrošačkih prava.
Ministarstvo unutrašnje i spoljne trgovine i Tvining projekat „Dalje jačanje zaštite potrošača u Srbiji u novim tržišnim uslovima“, u okviru mnogobrojnih promotivnih aktivnosti, čiji je cilj konstantno podizanje svesti javnosti o pravima potrošača, organizovali su takmičenje za učenike srednjih škola u Srbiji pod nazivom „Upoznaj svoja potrošačka prava“. Aktivnost je sprovedena u saradnji sa Ministarstvom prosvete, koje je pozdravilo inicijativu Projekta.
Evropska unija, kao najveći donator u Srbiji, podržava modernizaciju sistema obrazovanja i usklađivanje sa standardima i praksama zemalja EU. Od 2003. godine, EU je donirala za reformu sektora obrazovanja više od 100 miliona evra – za unapređenje predškolskog vaspitanja i obrazovanja, reformu srednjeg stručnog obrazovanja i obrazovanja odraslih, renoviranje i opremanje škola i fakulteta, kao i podršku inkluzivnom obrazovanju.