Preispitivanje rodnih stereotipa od ranih godina detinjstva jedan je od ključnih ciljeva Strategije za rodnu ravnopravnost Evropske unije 2020-2025, kao i međunarodnog projekta „Izgradnja rodne ravnopravnosti od samog početka” (GENDERBEST), koji sufinansira Evropska uniija kroz program Erasmus plus. Projekat čiji je nosilac Udruženje građana „Pomoć deci“, realizuje se u Srbiji, Italiji i Slovačkoj.
„Rodna ravnopravnost je tema na kojoj kao društvo moramo da radimo od najranijih godina i detinjstva. Veće uključivanje roditelja i modeli ponašanja iz porodice često se reflektuju na decu, koja nesvesno usvajaju obrasce ponašanja i mišljenja. Širenje pozitivne slike o rodnoj ravnopravnosti je naš zadatak, a u radu sa decom i vaspitačima prve rezultate je moguće videti već u predškolskom obrazovanju i vaspitanju“, kazala je Ljiljana Vasić, direktorka organizacije „Pomoć deci“, na završnoj konferenciji projekta.
„Deca usvajaju znanje od nas i to je važno da prepoznamo, da se deca ugledaju na nas u želji da budu kao mi, i zato je jako bitno preduzeti prave korake od samog početka“, izjavio je Nikola Bertolini, predstavnik Delegacije EU u Srbiji.
Konferenciji su prisustvovali Slavica Nikolić, savetnica Poverenice za zaštitu ravnopravnosti, Milica Pupovac iz Fondacije Tempus, predstavnici Pokrajinskog sekretarijata za obrazovanje, predstavnici partnerskih organizacija iz tri zemlje, brojni vaspitači i osoblje predškolskih ustanova iz čitave zemlje.
Konferencija je realizovana u okviru međunarodnog projekta, kofinansira ga Evropska uniija, kroz program Erasmus plus, realizuje se u Srbiji, Italiji i Slovačkoj, a nosilac projekta je Pomoć deci. Partneri na projektu su Forma Azione (Italija), Škola Dokoran – Wide Open School, Slovačka i Predškolska ustanova “Veljko Vlahović”, Srbija.
Glavni cilj projekta „Izgradnja rodne ravnopravnosti od samog početka” (GENDERBEST) je da se podrži predškolsko vaspitanje i obrazovanje, kroz rad sa vaspitačima, rukovodiocima predškolskih ustanova i drugim pružaocima obuke. Poboljšanje rodne ravnopravnosti digitalnog pristupa u PVO okruženjima u svim aspektima obezbeđuje inkluzivni kvalitet, neophodan za izgradnju ravnopravnijeg društva za sve.