Od njegovog uspostavljanja 1991. godine, kroz program MEDIA je do danas uloženo 2,4 milijarde u evropsku kreativnost i kulturnu raznolikost. Program je doprineo stvaranju hiljada filmova u Evropi i njihovoj distribuciji u svetu. Ovogodišnji Filmski festival u Kanu je sjajna prilika za proslavu 25. godišnjice programa MEDIA. Zastupljenost filmova koji su snimljeni uz podršku MEDIA je i na ovogodišnjem izdanju Festivala velika: devet od ukupno 21 filma u konkurenciji za Zlatnu palmu je snimljeno uz pomoć ovog programa.
Komesar i potpredsednik Komisije Ansip i komesar Etinger će posetiti Festival gde će razgovarati o dostignućima programa MEDIA i načinima za pružanje dalje podrške EU audiovizuelnom sektoru koji zapošljava preko 1,3 milijarde ljudi u EU, u okviru strategije za uspostavljanje jedinstvenog digitalnog tržišta.
Potpredsednik zadužen za jedinstveno digitalno tržište Andrus Ansip je izjavio: “Program MEDIA je imao ključnu ulogu u predstavljanju evropskih filmova novoj publici u inostranstvu. Moramo da iskoristimo taj uspeh i da uz pomoć odgovarajućeg okvira EU podstaknemo protok sadržaja u Evropi. Digitalna dostignuća su izvor mogućnosti i izazova za audiovizuelni sektor. Neophodno je da pronađemo zajednička rešenja kako bismo podstakli legalnu ponudu na internetu i suzbili piratske sadržaje. S velikim nestrpljenjem očekujem razgovore sa filmskim stvaraocima u Kanu.”
Komesar Etinger, nadležan za digitalnu ekonomiju i društvo, dodao je: „Program MEDIA je postao oznaka kvaliteta za evropske filmove. Ponosan sam što je ove godine gotovo polovina filmova u konkurenciji za nagradu Zlatna palma finansirano sredstvima iz programa MEDIA. Ovaj program se neprekidno prilagođava potrebama sektora. U junu ćemo pokrenuti garantni instrument vredan 121 milion evra za audiovizuelne projekte u kulturnom i kreativnom sektoru, od kog se očekuje da generiše više od 600 miliona evra bankarskih kredita.”