Kada je Planeta Sport krenula u novi projekat digitalizacije, nisu očekivali da će poboljšanja u poslovanju biti primetna tako brzo.
Kao jedan od najuspešnijih trgovaca sportskom odećom i opremom u Srbiji, sa više od 100 prodavnica širom zemlje, Planeta Sport je već imala dobro uspostavljenu prodajnu mrežu kako u prodavnicama tako i na internetu. Ono što su želeli da unaprede bila je komunikacija sa kupcima. Kompanija je zatražila pomoć putem EBRD programa Saveti za mala preduzeća koji finansira Evropska unija, a promene koje su usledile kao rezultat saradnje, došle su baš na početku pandemije Covid-19, što im je bilo od velike koristi.
„Projekat nam je dosta pomogao da se pripremimo za ono što je ubrzo postalo „nova stvarnost“, odnosno rad preko interneta. Bilo nam je lakše da se brzo prilagodimo situaciji i nastavimo sa normalnim radom bez većih poremećaja“, objašnjava Sara Lovrenčić, Innovation Catalyst.
Projekat je podrazumevao kreiranje digitalne strategije i implementaciju novog marketinškog i komunikacionog softverskog rešenja, koji je menadžment kompanije sproveo u saradnji sa eksternim konsultantom sa iskustvom u projektima digitalne transformacije.
„Fokus ovog projekta bio je da se unaprede kanali komunikacije sa kupcima“, kaže Digital Ekspert Senad Kulenović. „Komunikacija koja uključuje slanje grupnih poruka klijentima bez znanja o tome kome šaljete te poruke, obično nije dobro percipirana i može negativno uticati na izglede za uspostavljanje dugoročne saradnje sa njima“.
„Odlučili smo da investiramo u omni-kanal platformu koja integriše upravljanje odnosima sa klijentima, kao i funkcije automatizacije marketinga. Izabrali smo Salesforce, koji je platforma broj jedan za ove potrebe. Planeta sport je zapravo jedna od prvih kompanija u Srbiji koja je primenila ovaj sistem u svom poslovanju“, dodaje Sara.
Uvođenje novih tehnologija zahtevalo je i nove veštine. „Pored zapošljavanja određenog broja novih kolega, organizovali smo i obuku za one koji su već radili u ovom sektoru“, nastavlja Sara. „Svi ovi napori su se isplatili jer nam je sve što smo uradili na početku 2020. značajno pomoglo u prevazilaženju izazova sa kojima smo se suočili kasnije tokom te godine.“
Poboljšanja u digitalizaciji rezultirala su povećanjem prodaje, kako u onlajn tako i u fizičkim prodavnicama, ali i širenjem poslovanja.
„Kao rezultat ovog projekta, nastavili smo da istražujemo i druge mogućnosti. Naime, investirali smo u pokretanje novog portala za prodaju putem interneta, ePlaneta, koji je odnedavno krenuo sa radom. Proširujemo onlajn prodaju na neke nove kategorije – ne samo na sportsku opremu – i to je delom zahvaljujući digitalnoj transformaciji koju smo uspešno sproveli uz pomoć EBRD i EU“, zaključuje ona.
Putem programa „Saveti za mala preduzeća” domaće firme mogu zatražiti konsultantske usluge za širok spektar oblasti, uključujući implementaciju standarda kvaliteta, razvoj marketinških planova, finansijsku analizu, izradu biznis plana, uvođenje informacionog sistema ili poboljšanje energetske efikasnosti. U saradnji sa odabranim konsultantima, preduzeća rade na razvoju i sprovođenju projekata skrojenih u skladu sa njihovim potrebama. Jedna od pogodnosti programa jeste i činjenica da su troškovi projekta u visini od 50 do 75 odsto finansirani bespovratnim sredstvima koje je obezbedila Evropska unija, što preduzećima projekte čini znatno pristupačnijim.
Program EBRD-a se finansira sredstvima iz Nacionalnog instrumenta za pretpristupnu pomoć Evropske unije (IPA) i u saradnji sa Ministarstvom privrede Republike Srbije iz ovih fondova opredeljeno je 2,2 miliona evra za finansiranje projekata.
Pročitajte još:
EBRD i EU: Novih 10 miliona evra podrške za firme u Srbiji
EBRD i WBIF za bolji pristup internetu u ruralnim područjima
Pogledajte priču o još jednom od ulaganja EBRD: