Kada se spoje kreativne ideje mladih ljudi i posvećeni preduzetnici spremni da konstantno rade na razvoju poslovanja, rezultati ne mogu da izostanu. Kreativnost i proaktivnost, uz talenat i vredan rad, pokazuju se kao dobitna kombinacija. Zahvaljujući projektu „Kreativni karavan“ koji je finansiran sredstvima EU, kroz IPA CBC program prekogranične saradnje Srbije i Bugarske, 20 mladih kreativaca iz ove dve zemlje, imali su priliku da posete 10 preduzetnika, nauče kako funkcioniše njihov biznis, a zatim zajedno razvijali brend, vizuelni identitet i marketinšku kampanju firmi.

“Kreativni karavan je, sa sigurnošću rečeno, najbolje iskustvo koje mi se desilo krajem 2019. i početkom ove godine. Ne samo da sam upoznala izuzetne, inovativne, mlade ljude, sličnih interesovanja, već sam izašla iz zone komfora i otkrila nova interesovanja i pokazala sebi da je itekako dobro napustiti zonu komfora. Hvala Kreativnom karavanu na izuzetnom iskustvu i nezaboravnom druženju“ svedoči Aleksandra Pavlović, učesnica programa i studentkinja Univerziteta Metropolitan u Nišu.

Učesnici Kreativnog karavana na edukativnom programu u Srbiji

Sinergijom akademske i poslovne zajednice ostvaruju se višestruki benefiti za društvo, što jasno dovodi do stvaranja novih poslovnih modela i inovativnih praksi. Glavna ideja „Kreativnog karavana“ je jačanje veština u oblasti preduzetništva kod mladih u regionu, kroz inovacije u obrazovnom sistemu zasnovanom na novim, savremenim modelima komunikacije.

Program je osmišljen tako da studentima završnih godina studija, koji tek prave iskorak u poslovni svet, ali i diplomcima koji su počeli da razvijaju karijeru, pruži direktan uvid u to kako biznis u praksi funkcioniše. Sa druge strane, malim i solidarnim preduzetnicima koji uglavnom nemaju vremena da se bave vizuelnim identitetom i predstavljanjem na tržištu, potrebna je podrška mladih, njihovih veština i kreativne energije kako bi dobili šansu da unaprede svoje poslove i povećaju plasman proizvoda. Zajedno, svi su na dobitku.

Odabrani učesnici prošli su obuku o poslovnim veštinama, od preduzetnika učili i radili na rešavanju konkretnog poslovnog zadatka kroz nekoliko segmenata: optimizaciju proizvodnje, marketing, inovacije u poslovanju, dizajn. Koliko su mladi kreativci svojim idejama doprineli jačanju poslovanja preduzetnika potvrđuju izuzetno pozitivne reakcije iz obe zemlje – Srbije i Bugarske.

Vizuelni identitet za preduzeće „Svoge Tour“ iz Bugarske

Jovana Milutinović iz firme za proizvodnju eteričnih ulja „Promontis“ iz Niša ističe da je razmena ideja sa mladim i kreativnim ljudima pravi dar i odlična prilika za otkrivanje talenata.

Mladi ljudi iz Srbije i Bugarske koji su kroz ovaj koristan projekat stekli praktično iskustvo, prošli obuku i predavanja stručnjaka iz dve zemlje, sada su spremniji za kreiranje inovativnih poslovnih rešenja, a preduzetnici su uspešno unapredili poslovanje, dodatno razvili svoje brendove i dobili održivi poslovni plan.
„Kreativni karavan se pokazao kao izuzetno koristan za razvoj Promontis priče. Grupa mladih kreativaca nam je pomogla da osmislimo bolje svoje predstavljanje na društvenim mrežama, iskoristimo potencijal za promociju eteričnih ulja i zahvaljujući njihovim savetima poboljšala nam se prodaja proizvoda“ kaže Jovana Milutinović i dodaje da se nada nastavku uspešne saradnje sa kreativcima.

Za svako preduzeće koje je učestvovalo u „Kreativnom karavanu“ snimljena je po jedna emisiija koja se emituje na TV Zoni plus. U emisiji se prikazuje ceo proces tokom kojeg kreativci upoznaju preduzetnike, zajedno razvijaju rešenja za njihove probleme i pripremaju predloge kako da unaprede poslovanje.

Pogledajte jednu od epizoda.

Preostale epizode dostupne su na YT kanalu Mladih ambasadora.

Aleksandar Stamenković, projektni menadžer Mladih ambasadora koji su jedan od partnera na projektu, navodi da njihovo udruženje kroz sve aktivnosti nastoji da pokaže kako kreativne industrije menjaju društvo nabolje i koliki je potencijal mladih kreativnih ljudi. Kreativni karavan je jedan od takvih projekata.

„Najveća vrednost ovog programa EU jeste mogućnost saradnje i umrežavanja sa partnerima iz Bugarske, u našem slučaju stvaranje mreže mladih kreativnih ljudi iz obe zemlje, spremnih da svoje ideje i znanje usmere ka razvoju lokalnog preduzetničkog ekosistema“ zaključuje Stamenković.

Program „Kreativni karavan“ partnerski realizuju udruženje Mladi ambasadori iz Niša, Ekonomski fakultet iz Niša, Srednja škola Ivan Vazov iz grada Svoge u Bugarskoj  i Fondacija Kauzi iz Sofije. Projekat je finansiran kroz Interreg IPA CBC program prekogranične saradnje Srbije i Bugarske. Jedan od partnera na projektu, Mladi ambasadori, sufinansiran je od strane Ministarstva omladine i sporta Republike Srbije.

IPA CBC program Evropske unije podržava prekograničnu saradnju između zemalja kandidata, potencijalnih država kandidata i država članica EU. Fokus aktivnosti je na upravljanju i sprovođenju devet IPA CBC programa prekogranične saradnje između dve zemlje Zapadnog Balkana.