Deonica istočnog kraka Koridora 10 od Proseka do Crvene Reke, ukupne dužine 22,5 kilometara, svečano je otvorena uz prisustvo predstavnika državnog vrha Srbije i Bugarske. Radove na poslednjem delu autoputa prema bugarskoj granici finansiran je iz kredita Evropske investicione banke (EIB).

Ispred Delegacije Evropske unije u Srbiji, događaju je prisustvovala zamenica ambasadora Mateja Norčič Štamcar. Put između Proseka i Crvene Reke jedan je od izazovnijih delova istočnog kraka Koridora 10, ali će doneti veliko olakšanje vozačima, pošto će njenom izgradnjom zaobići Sićevačku klisuru.

Photo: Ministarstvo gradjevinarstva, saobraćaja i infrastrukture

Izgradnjom puteva najbolje se stiču prijatelji, predsednik Srbije Aleksandar Vučić i zahvalio se svima koji su učestvovali u izgradnji deonice istočnog kraka ka bugarskoj granici.

„Hvala svim divnim i vrednim ljudima koji su radili na ostvarenju ovog sna. Za Srbiju ovaj auto-put ne znači samo kilometre već i povezivanje, nove investicije, nova radna mesta, veće plate i ostanak ljudi na svojim ognjištima. Ovo je budućnost koju želimo da ostavimo našoj deci“, istakao je predsednik Srbije.
Bugarski premijer Bojko Borisov rekao je na otvaranju istočnog kraka Koridora 10 da je kao nekada Berlinski zid, zid između Srbije i Bugarske danas pao (danas je 30. godišnjica pada Berlinskog zida).
„Mi imamo luku Varna, Burgas i sve do Istanbula nemamo prepreke. Cela bugarska privreda će koristiti ovaj put u celosti“, poručio je Borisov.

Koridori Srbije

Istočni krak Koridora 10 povezuje Srbiju sa Bugarskom, ali je važna i kao tranzitni koridor preko kojeg se odvija saobraćaj između centralne Evrope i Turske ka Bliskom Istoku.

Ovaj autoput povezaće dva okruga, Nišavski i Pirotski, sa oko 450.000 ljudi, velike privredne centre u ovom delu Srbije, Niš i Pirot, obezbediti lakšu vezu istočne Srbije sa najbližim aerodromom „Konstantin Veliki“ u Nišu, kao i bolju vezu sa turističkim destinacijama u ovom delu Srbije, kao što je Stara planina.

Photo: Predsedništvo/Dimitrije Goll

Ukupna vrednost sredstava koje je uložila EIB u radove na Koridoru 10 je 579 miliona evra – 314 miliona za deo od Grdelice do Vladičinog Hana, dok je za deonicu koja je danas otvorena odvojeno 265 miliona evra.

EU pruža podršku Srbiji za unapređenje konkurentnosti saobraćajnog sistema i povezanosti ulaganjem u infrastrukturu i pruža pomoć pri sprovođenju relevantnih reformskih procesa. Među projektima su rekonstrukcija Koridora Orijent–Istočni Mediteran, modernizacija železničke pruge na deonicama Niš–Dimitrovgrad i Niš–Brestovac, kao i izgradnja terminala u Batajnici, autoputa Niš–Merdare i infrastrukture duž obale Dunava.