Srednjoškolci umeju da provere informacije koje do njih dolaze, ali problem je poverenje u medije, pokazali su beogradski srednjoškolci na prvoj radionici u serijalu radionica medijske i informacione pismenosti koje će se u narednom periodu održavati svakog meseca u Beogradu, Nišu i Novom Sadu.
Više od 30 učenika dve beogradske srednje škole dobilo je danas novi pogled na medije kroz radionicu medijske pismenosti u EU info centru. Iako rođeni u digitalnom dobu, ovi učenici su mladi i bitno je da znaju kako da razumeju i analiziraju poruke koje dobijaju putem medija.
Učenici u Beogradu su aktivno učestvovali na radionici koji je vodio Nemanja Rašić, profesor novinarstva u srednjoj školi Artimedia.
„Mediji formiraju poruku kako bi dobili što više gledalaca, slušalaca, pratila, ali i sve više onih koji bi kliknuli na njihovu vest“, naveo je profesor Rašić.
Međutim, on ističe da medijski sadržaji koji ne pružaju proverene i informacije, ne edukuju ili ne pružaju zabavu koja nije senzacionalistička – ne bi trebalo da se prate.
„Živimo u osetljivom vremenu u kome je veliki prostor za dezinformacije i lažne vesti. Zbog toga je važno da imamo jake i stabilne medije, kao i novinare koji dodatno proveravaju informacije, naročito za tekstove od javnog interesa“, rekla je na početku radionice Plamena Halačeva, zamenica šefa delegacije Evropske unije u Srbiji.
Ona je podsetila da se sa lažnim vestima najviše susrećemo u dobima krize, kao što su bili migrantska kriza, infodemija tokom pandemije korona virusa i rata u Ukrajini.
Međutim, Halačeva veruje da mladi mogu da promene i zaustave u velikoj meri lažne vesti, dezinformacije i manipulacije u medijima jer su oni rođeni u digitalnom dobu i imaju veštine da samo u nekoliko sekundi provere bilo koju informaciju na internetu.
Mladima je potrebna i podrška starijih u tome.
„Računamo na vas mlade u ovoj bici protiv informacione manipulacije“, naglasila je Halačeva.
U narednom periodu, EUINFONET održaće seriju radionica medijske i informacione pismenosti za srednjoškolce. Pratite nas na društvenim mrežama i vebsajtovima.