Influenseri imaju veliki uticaj na mlade, ali mladi će dobro razmisliti da li da im veruju.

Više od 40 učenika tri beogradske srednje škole dobilo je danas novi pogled na medije kroz radionicu medijske pismenosti u EU info centru. Iako rođeni u digitalnom dobu, ovi učenici su mladi i bitno je da znaju kako im mediji serviraju poruke putem medija, ali i kako da razlikuju poruke koje im šalju influenseri koje prate na društvenim mrežama.

Mediji formiraju poruku kako bi dobili što više gledalaca, slušalaca, pratila, ali i sve više onih koji bi kliknuli na njihovu vest. Međutim, medijski sadržaji koji ne pružaju proverene i informacije, ne edukuju ili ne pružaju zabavu koja nije senzacionalistička – ne bi trebalo da se prate, naučili su đaci Treće beogradske gimnazije, Pravno-poslovne škole i Artimedia srednje škole.

Medijska pismenost neguje kritičko mišljenje i pomaže da se zapitamo šta vidimo, čujemo i slušamo u medijima. Medijska pismenost pomaže da se zađemo u suštinu i upitamo ‘Da li je ova informacija kredibilna’“, istakao je šef za informacije, komunikaciju i medije i zamenik šefa politikčke sekcije Delegacije EU u Srbiji, Manuel Munteanu.

EU snažno štiti slobodu izražavanja i u isto vreme vodi borbu protiv dezinformacija jer, iako svako ima prava na svoje mišljenje – nemaju svi prava na sopstvene činjenice, dodao je Munteanu

„Kako Srbija napreduje na putu ka članstvu Evropske unije, važno je za vas, mlade generacije, da budete dobro informisani i kritički nastrojeni.

Vi niste samo budućnost Srbije, već i EU. Usvajajući veštine medijske pismenosti, vi kreirate svetliju, informisaniju i demokratskiju budućnost za sve“, poručio je učenicima šef za informisanje Delegacije EU.

Medijska pismenost je važna kako za Srbiju, tako i za EU, složila se Maja Zarić iz Ministarstva informisanja i telekomunikacija. EU i Ministarstvo izradili su Priručnik medijske pismenosti za preduniverzitetsku .

„Kada govorimo o medijskoj pismenosti – govorimo i o novim medijima, osim onih tradicionalnih – i to je prvi put mladi mogu starijim generacijama da ukažu na neke nove trendove i to je prilika da se sarađuje“, dodala je Maja Zarić.

Medijska pismenost u školskoj klupi

Na evropskom putu, Srbija radi na usklađivanju medijskih zakona i regulativa sa standardima EU.

Mediji imaju veliku moć i sigurno na neki način upravljaju svetom, rekao je profesor novinarstva Nemanja Rašić.

„Mediji mogu da kreiraju sliku javnosti, da promene fokus na nečiju korist ili nečiju štetu – zato je bitno da znamo kako da gledamo i slušamo medije i shvatimo koji poruku nam mediji šalju“, naglasio je profesor novinarstva.

Radionica medijske pismenosti u EU info centru održava se u okviru obeležavanja Nedelje medijske pismenosti. Osim u Beogradu, radionice o medijskoj pismenosti održane su i u EU info kutku u Nišu, a u Bečeju je radionicu organizovao EU info kutak Novi Sad.

Evropska unija jedan je od predvodnika borbe protiv lažnih vesti i za kredibilne medije. Kroz različite projekte i rad sa zainteresovanim akterima i javnošću EU podržava viši nivo medijske i informacione pismenosti u Srbiji. Dobra informisanost građana osnovna je izgradnje pravednog i funkcionalnog društva.