Delegacija Evropske unije u Srbiji pokrenula je kampanju za podizanje svesti na temu unapređenja digitalnih veština starijih građana Srbije, sa ciljem da ovladaju osnovnim znanjima koja će im olakšati komunikaciju i korišćenje digitalnih usluga, komunikacija i ostalih digitalnih resursa.

U doba brzog tehnološkog napretka, stariji sugrađani neretko se suočavaju sa brojnim izazovima u procesu prilagođavanja novim tehnologijama, a samim tim i teže uklapaju u društvene tokove. Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku Srbije iz 2022. godine, 32,4% populacije starije od 65 godina koristilo je računar u poslednjih 12 meseci, a 44,5% koristilo je internet u prethodnih godinu dana (u poređenju sa 69,71% u EU). Kao posledica digitalnog jaza, ovaj deo populacije ostaje uskraćen da u potpunosti iskoristi dobrobiti digitalnih usluga, ali i mogućnosti komunikacije i integrisanosti sa porodicom i prijateljima.

Kampanja će trajati od 22. januara do 19. februara. Kampanju čine dve paralelne aktivnosti – podizanja svesti javnosti (uključujući kroz TV spotove i bilborde) i organizacija edukativnih radionica, namenjenih starijim sugrađanima. Radionice će se održavati u Beogradu, Nišu i Novom Sadu, kao i nekoliko drugih gradova širom Srbije, od februara do juna 2024. godine.

Dodatne informacije:

Agencija Evropske unije za ljudska prava

Evropska komisija (Shaping Europe’s digital future)

Spotovi

Bilbordi

Radionice