Delegacija Evropske unije u Srbiji i Sektor tržišne inspekcije Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija učestvuju zajedno u borbi protiv falsifikovanih i piratskih proizvoda, zbog njihovog negativnog uticaja na nacionalnu ekonomiju, zdravlje i bezbednost potrošača i uticaja na organizovani kriminal, u kampanji “Falsifikati koštaju više, kupujem originale!“
Kampanja je pokrenuta 20. marta 2015. godine sa ciljem da podigne svest građana o važnosti zaštite i sprovođenja prava intelektualne svojine, kao i o pravima potrošača u Srbiji, a deo je projekta „Sprovođenje prava intelektualne svojine“ koji finansira Evropska unija sa 2.8 miliona evra iz pretpristupnih fondova.
U okviru kampanje „Falsifikati koštaju više, kupujem originale!“ predstavnici državnih institucija Srbije informišu građane o koristima zaštite prava intelektualne svojine i ukazuju na štetne posledice izazvane kupovinom i korišćenjem krivotvorenih proizvoda.
Do sada su uspešno održana dva informativno-edukativna razgovora tržišnih inspektora sa građanima na štandovima u Tržnom centru Ušće i Tržnom centru Delta City na kojima su građani imali priliku da pogledaju kako izgledaju falsifikovani prehrambeni proizvodi, igračke, obuća, torbe, tekstilni proizvodi, motorna ulja, produžni kablovi i drugi falsifikati. Pored tržišnih inspektora i drugih predstavnika Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija, za razgovor sa građanima na informativno-edukativnim štandovima dostupni su i predstavnici Uprave carina koji pokazuju koji su to krivotvoreni proizvodi na koje su najviše nailazili. Važnost ovog problema pokazuje i veliko interesovanje i odziv građana na informativnim štandovima, kao i velika pažnja medija za ovu temu, sa kojom su se susreli predstavnici institucija uključenih u kampanju.
Sledeći edukativni događaj biće organizovan u četvrtak, 9. aprila, u Tržnom centru Merkator.
Nakon toga, slede edukativni događaji u Kragujevcu, u Tržnom centru Plaza, 17. aprila i u Novom Sadu, u Tržnom centru Merkator, 24. aprila. Svi zainteresovani građani imaće priliku da nauče kako da prepoznaju falsifikovane proizvode i da se informišu o potencijalnim negativnim posledicama njihovog korišćenja po zdravlje i bezbednost.
Pored toga, tokom trajanja kampanje, građanima se dele informativne brošure i anonimne ankete, čime im se daje prilika da slobodno iskažu svoje stavove i mišljenja o ovoj temi, a rezultati ankete biće objavljeni po završetku kampanje.
Prema podacima istraživanja među potrošačima širom sveta, većina ljudi nije svesna ozbiljnih rizika i šteta koje mogu prouzrokovati sebi i svojoj porodici od kupovine i korišćenja falsifikovane i piratske robe. Krivotvoreni proizvodi vas mogu koštati zdravlja i bezbednosti. Falsifikati koštaju više!