Cilj Evropske nedelje mobilnosti (EMW) u 2014. godini je da preispita naš doživljaj javnog prostora te da istraži vezu između korišćenja zemljišta i kvaliteta života. Ovogodišnji slogan „Naše ulice, naš izbor” treba da podstakne na stvaranje onakvih gradova u kojima bi ljudi želeli da žive. Evropska nedelja mobilnosti održava se svake godine od 16. do 22. septembra. U Srbiji je održan likovni konkurs za mlade pod nazivom „Zelene ideje za moj grad“, čiji će pobednici biti proglašeni i nagrađeni tokom te nedelje.
„Ovogodišnja Nedelja mobilnosti nam pokazuje da mobilnost utiče na kvalitet našeg života. Evropska komisija se obavezala na blisku saradnju sa gradovima radi unapređenja gradskog prevoza širom EU: jedan od primera je nedavna Inicijativa urbane mobilnosti koja je za cilj imala da olakša putovanje kroz grad i da ga učini ekološki prihvatljivijim“, kaže Potpredsednik Komisije i komesar za transport, Sim Kalas.
„Kampanje Evropska nedelja mobilnosti i Napravi pravu kombinaciju nas podsećaju na činjenicu da promišljenim odabirom prevoza možemo uticati na razvoj gradova u kojima živimo“, kaže Kalas.
Pokret koji zahteva „vraćanje” javnog prostora ljudima je na globalnom nivou sve jači. Primeri uključuju pretvaranje parkirališta u mini parkove, ulice koje se koriste za društvene aktivnosti ili prometne raskrsnice pretvorene u bašte kafića i restorana. Ukratko, ova godina je u znaku stavljanja ulica u službu ljudi.
Podsticanje održivih vidova prevoza sa neznatnim uticajem na životnu okolinu, koji istovremeno predstavljaju i rekreativne aktivnosti, poput šetnje ili vožnje bicikla, može učiniti javni prostor prijatnijim a vazduh u našim gradovima čistijim.
Beogradsko predstavljanje Evropske nedelje mobilnosti 2014 u i pobedničkih radova biće održano u utorak, 16. septembra u Tašmajdanskom parku, kod spomenika Desanki Maksimović, a nagrade će biti dodeljene u subotu, 20. septembra na Trgu Republike u Beogradu gde će biti otvorena i izložba najuspelijih radova.
Radovi će potom biti izloženi u EU info centru u holu Doma omladine Beograda tokom sedam dana.
O Evropskoj nedelji mobilnosti
Evropska nedelja mobilnosti je godišnja kampanja urbane mobilnosti, organizovana uz političku i finansijsku podršku Generalnog direktorata za transport Evropske komisije.
Cilj kampanje, koja traje od 16. do 22. septembra svake godine, jeste da podstakne
lokalne vlasti širom Evrope da sprovedu i unaprede mere održivog prevoza te da pozovu širu javnost da isproba alternativne vidove transporta.
Nedelja mobilnosti se završava događajem pod nazivom „U gradu bez mog automobila!”, tokom kog gradovi, bar na jedan dan, izdvajaju jedno ili više urbanih područja i namenjuju ih isključivo pešacima, biciklistima i javnom prevozu.
Od svog začetka 2002. godine, uticaj Evropske nedelje mobilnosti ne prestaje da raste,
kako u Evropi tako i širom sveta: 2013. godine kampanja je zvanično obuhvatila 1.931 grad u 47 zemalja sveta.
Broj do sada sprovedenih mera je 8.623 a većina ih je usmerena na pešačku i biciklističku infrastrukturu, unapređenje i veću dostupnost usluga javnog prevoza, kao i na podizanje svesti o održivim putničkim navikama.