Šta je i kako se postaje inovativni menadžer, postoje li posebne kvalifikacije za to i kakvi su talenti uspešnog inovatora, pitanja su na koja smo odgovore tražili u okviru predavanja “Inovativni menadžer današnjice”, održanog u okviru serijala „Valorizacija znanja“ koji realizuju EU info kutak Niš i Naučno-tehnološki park u Nišu.

Ognjen Radić i Dimitrije Petković su uspešni preduzetnici, a njihove biografije i postignuća inspirišu ne samo buduće mlade menadžere već i kolege preduzetnike. Upravo zato, njihovo predvanje u Nišu izazvalo je jednako interesovanje studenata i srednjoškolaca, ali i ljudi sa već postojećim poslovima i idejama za inovativne start-upove. Njih dvojica, podelili su sa nama svoje životne i poslvone priče i donekle nam približili ideju o tome koji su ključni trenuci za uspeh jednog biznisa.

Ognjen Radić je najpoznatiji po veoma uspešnoj firmi FitPass koju je osnovao 2014. godine zajedno sa svojim poslovnim partnerom i koju je izgradio do milionske vrednosti, te prodao 2020. godine. Iza uspeha ovog start-upa leži krajnje jednostavna ideja koju je Radić osmislio u potrazi za rešenjem problema iz realnog života.

Umesto nekoliko različitih članskih kartica teretana, bazena i sportskih klubova koje je nosio po džepovima, poželeo je da sve ima na jednom mestu, u svom telefonu. Ideja koja rešava naizgled jednostavne životne probleme brzo je postala rešenje za milione ljudi, a popularnost i uspeh aplikacije vodili su ka prodaji posla. Radić je nastavio dalje razvijajući nove inovativne poslove i danas je uspešan ne samo u ulozi preduzetnika i menadžera, već i kao investitor u dobre poslovne ideje.

Dimitrije Petković je osnivač i suvlasnik preduzeća Webelinx (2011) i Webelinx Games (2020). Svoje poslovne početke vezuje za drugačiju industriju. Uzgoj prepelica i prepeličijih jaja bio je biznis kojim je zakoračio u preduzetništvo zajedno sa petoricom svojih partnera i koji ih je ohrabrio da krenu dalje ka novim izazovima. Prepelica je ostala sećanje na početke i postala njihovo obeležje kada kao zaštitni znak firmi čije proizvode koristi dve milijarde korisnika širom sveta i koji imaju istaknuto mesto u industriji video igara širom Srbije. Upravo je želja da pokaže kako je moguće osnovati i voditi veliki svetski biznis iz Niša bila motivacija da stalno unapređuje sebe i ljude sa kojima radi, a taj princip ličnog razvoja i razvoja zaposlenih neguje i danas.

Iako univerzalnog recepta za uspeh nema, naši predavači ponudili su nam zanimljive perspektive na ideju uspeha, ciljeve ličnog rada i razvoja i značaj inovativnosti za uspešno poslovanje. Hrabrost da se pogreši i iz toga nauči, spremnost da se rizikuje i volja da se radi na sebi, ali i ljudima sa kojima radimo, samo se neke od karkateristika uspešnog menadžera današnjice. U eri u kojoj živimo, inovativnost i stalno prilagođavanje rastućim trendovima i promenama, nešto su što se podrazumeva.

EU info kutak Niš u partnerstvu sa Naučno-tehnološkim parkom Niš pokrenuo je serijal radionica „Valorizacija znanja EU“ sa ciljem da se obezbedi proces učenja i dijaloga u svim sektorima, posebno među mladima i mladim preduzetnicima, negujući snažnu kulturu valorizacije znanja, tržišno korisnog znanja, preduzetništva i inovacija.

EU podstiče razvoj nauke i inovacija u cilju stvaranja tehnoloških preduslova za razvoj konkurentnosti i privrede širom Evrope. Sredstva EU namenjena ovom sektoru u Srbiji koriste se za podsticanje kvaliteta nauke, inovacija i povezivanje sa evropskim i međunarodnim naučnicima i preduzetnicima, čime se povećava konkurentnost srpske privrede. Brza transformacija rezultata istraživanja i podataka u održiva i ekonomski održiva rešenja je ključna za postizanje ambicioznih ciljeva politike EU.