Prosvetni radnici i bibliotekari iz pet osnovnih i pet srednjih škola u Srbiji tokom ovog polugodišta pohađali su seminare medijske i informacione pismenosti, u sklopu „Digitalnog pogona“, najvećeg projekta na polju medijske pismenosti koji finansira Delegacija Evropske unije u Srbiji. Sprovode ga Novosadska novinarska škola i Biblioteka Plus, a prvi ciklus obuka završava se krajem ove školske godine, dok će novi ciklus početi u septembru.
Predviđeno je da za vreme trajanja projekta, od početka ove do kraja 2020. godine, 1.000 prosvetnih radnika i 20 bibliotekara iz 20 osnovnih i srednjih škola u Srbiji besplatno pohađaju ovaj akreditovani seminar za primenu medijske i informatičke pismenosti u nastavi već postojećih predmeta, ali i mogućeg novog izbornog predmeta – jezik, mediji i kultura, čije uvođenje je najavljeno za novu školsku godinu, kao i u kreiranju školskih medija.
Nastavnici, profesori i bibliotekari na seminarima stiču znanja o tome kako da nastavu osavremene upotrebom dostupnih novih tehnologija i multimedijalnih tehnika, uz koje će osnovnoškolci i srednjoškolci savladavati gradivo.
Saradnja sa školama, pored seminara, obuhvata i mentorsku podršku u ostvarivanju inovativnih pristupa već postojećem školskom gradivu i školskim sekcijama, kao i letnje kampove namenjene prosvetnim radnicima i njihovim učenicima, koji će aktivno učestvovati u izradi kreativnih materijala. Oni profesori i nastavnici koji su do sada pohađali seminar, sa svojim učenicima predstaviće rezultate na Festivalu kreativnih veština, krajem juna u Beogradu.
Osim ovoga, projekat obuhvata seminare za bibliotekare i transformaciju školskih biblioteka u infoteke – kreativne centre, a za kraj je predviđeno studijsko putovanje u evropske zemlje radi ostvarivanja saradnje sa drugim školama.
Medijska pismenost u savremenom društvu predstavlja novu formu funkcionalne pismenosti građana i građanki, a „Digitalni pogon“ pokrenut je s namerom da se medijska i informaciona pismenost uvedu u postojeće sisteme osnovnog i srednjeg obrazovanja u Srbiji, kako bi se razvila kritička svest kod učenika i povećao nivo kreativnosti i interaktivnosti u školama.
Projekat je vredan 329.995 evra, od čega Delegacija EU u Srbiji finansira 90 odsto, dok deo kofinansiranja obezbeđuje Beogradska otvorena škola uz podršku Švedske.