Debate su više od pukog razgovora – one su platforma na kojoj se rađaju novi pogledi, razumevanje, pa čak i promene. One su put koji od mladih osoba stvara vešte govornike ali i ljude koji umeju da slušaju druge i poštuju njihov stav. Javna debata u Evropske škole debate u Novom Sadu održana je u Svečanoj sali Gimnazije „Jovan Jovanović Zmaj“.

Javnu debatu je otvorila debatna trenerica Otvorene komunikacije Teodora Rešetar objasnivši strukturu debate i prestavivši učesnike. Takođe skrenula je pažnju na veliki značaj debata u svakodnevnom životu i komunikaciji sa drugima. Učesnica u debati, učnica Gimnazije „Jovan Jovanović Zmaj“ Miona Kosijer je skrenula pažnju na to koliko je debatovanje i sve ono što je naučila u Evropskoj školi debate od velike pomoći i u obrazovanju ali i u svakodnevnom životu.

Sjajni mladi ljudi su debatovali na temu: “Ovaj dom se protivi upotrebi veštačke inteligencije u umetnosti” i imali smo priliku da cujemo dve grupe. Zastupnici pro i contra strane u govorima ne dužim od 5 minuta jasno su izneli svoje stavove i mišljena na zadatu temu koja je veoma zanimljiva ali i izazovna. Obe strane su na sebi svojstven i zanimljiv način iznele fantastične činjenice i pokazali neverovatno umeće u debatovanju i sve veštine koje su imali priliku da steknu i nauče u Evropskoj školi debate. Debata bila vrlo dinamična do samog kraja, a pobedu je odneo tim koji je zastupao mišljenje da veštačku inteligenciju ne treba upotrebljavati u svrhe umetnosti.

Profesor gimnazije Jovan Jovanović Zmaj i član žirija Aleksandar Turukalo, istakao je da je važno debatovati o svim temamu u društvu pre svega kako bi utvrdili istinu i došli do  pravog rešenja, i da je upravo to suština i podstrek za svakog govornika i debatera još od antičkog i rimskog vremena.

Ova debata je predstavljala jedna od osam koje će se održati u celoj Srbiji u okviru Evropske škole debate za srednjoškolce i studente. Polaznici, njih 30 iz Vojvodine, su od novembra 2023. godine pohađali radionice o Evropskoj uniji i debatnim veštinama. Organizatori Evropske škole debate želeli su ovim nadmetanjem da podstaknu mlade da razvijaju kritičko mišljenje i argumentovanje stavova ali i da se uključe u program Evropske škole debate kako bi radili na sebi, učili nešto novo i stekli nove veštine.