Novosadska firma „Inosens“ razvila je platformu za savremene poljoprivrednike pod imenom “Pragmatic” koja predstavlja jedinstvenu B2F (business to farmer) online prodavnicu. “Pragmatic” je jedna od tri tehnološke platforme koje se razvijaju pod okriljem “Katane”, jednog od evropskih projekata iz programa Evropske komisije “Horizont 2020”, a firma “Inosens” između ostalog doprinosi procesu modernizovanja i rekonstrukcije Zajedničke poljoprivredne politike Evropske unije.
“Pragmatic” je spoj poljoprivrede i IT sektora i omogućava prodaju usluga i proizvoda u domenu precizne poljoprivrede. Poljoprivrednici u Srbiji na platformi mogu da dobiju proizvode i usluge na bazi precizne tehnologije, kao što su informacije o tome ko je najpovoljniji prodavac opreme za navodnjavanje, opreme za plastenike, dronova, sistema za merenje vlažnosti… Jednostavno izaberu proizvod ili uslugu koja ih zanima, vide koje su cene i uslovi plaćanja kod raznih ponuđača i tu završe posao.
Poljoprivrednici na platformi mogu da unesu svoje parametre u kalkulator, da odaberu tehnologiju koja im treba, recimo – navodnjavanje, da unesu površinu, broj meseci za koji žele uslugu i „Pragmatik“ na osnovu ponude koja je na platformi izdaje prosečnu cenu za uslugu koju su tražili.
Kako kažu iz kompanije „Inosens“, „Pragmatik“ je platforma koja se odnosi na preciznu poljoprivredu, a preko nje se povezuju inovativne IT kompanije sa njihovim krajnjim korisnicima – poljoprivrednicima, poljoprivrednim udruženjima, poljoprivrednim kompanijama. Sve to kako bi se poljoprovrednicima olakšao pristup tehnologijama koje su im potrebne, IT kompanijama olakša pristup tržištu.
– Poljoprivrednici imaju problem da procene koliko im je isplativa nova tehnologija, a kompanije su, s druge strane, usmerene na svoj proizvod, a nikako da izađu na tržište sa onim što poljoprivrednici očekuju. Zbog toga je tu „Pragmatik“, kažu iz Inosensa.
„Pragmatik“ platforma deo je projekta „Katana“ koji počiva na tri stuba – preciznim tehnologijama, mobilnim servisima kao kraćem putu ka tržištu i funkcionalnoj hrani u službi personalizovane ishrane.
„Imali smo niz razgovora sa proizvođačima pre nego što smo napravili i otvorili platformu. Želeli smo da čujemo njihove probleme, da markiramo te potrebe i unesemo ih u naše rešenje. Ne vredi da pravimo aplikaciju bez kontakta s poljoprivrednicima, bez njihovih sugestija i očekivanja“, kaže Maja Žikić iz kompanije „Inosens“, napominjući da „Pragmatik“ nije otvorena samo za učesnike „Katane“ već za celo tržište, te da na njoj svako može da oglasi svoje proizvode besplatno.