Gastronomija i uživanje u hrani su među najčešćim motivima zbog kojih ljudi putuju, a iskustava koja steknu na tim putovanjima ponesu dalje u život. Mirisi, ukusi i boje trpeze nekog podneblja bude jedinstvene uspomene i asocijacije za svakog ko ih iskusi. Zato kada dođemo sa nekog putovanja, pored kulturnih znamenitosti, pamtimo kuhinju nekog kraja.

Tako je i naša Bačka (sever Srbije), jedinstvena po svojim mesnim i slatkim delicijama, a ako tome pridodamo autohtone sorte i organsku proizvodnju dobićemo jedinstvenu kulinarsku ponudu ovog kraja, koja može biti jedan od glavnih razloga da je neko poseti.

Prekogranična turistička ruta koja predstavlja gastronomiju i lokalne proizvode kroz projekat „Ukusi Bačke, avantura i razvoj kulturnih vrednosti“ (BACROUTE) želi da postigne upravo to. Na razvoju nove tematske gastronomske rute obeležene rukotvorinama zajednički koordiniraju lokalna opština Mali Iđoš (uključujući 3 naselja: Mali Iđoš, Feketići i Lovćenac) iz Srbije i 5 lokalnih samouprava iz Mađarska (Szank, Kiskunmajsa, Csólymospálos, Móricgát, Jászszentlászló).  Kroz IPA program projekat je podržala Evropska unija i to sa preko 360.000 evra.

Do kraja godine trebalo bi da se pokrene inovativni turizam zasnovan na zajedničkom kulturnom i prirodnom nasleđu, olakšavajući tako iskorišćavanje održivih ekoloških resursa. Planira se promocija održivog korišćenja i razvoja: prirodno i kulturno nasleđe. Ruta povezuje majstore projektnog područja, koji proizvode svoje proizvode koristeći prirodne materijale iz regiona.

Saradnja između dve države razviće se na viši nivo. Identični izgled i bliska saradnja su presudni za uspeh zajedničkih inicijativa, a sve aktivnosti su usmerene na prekograničnu razmenu i saradnju. Zajedničko planiranje i zajedničke publikacije i destinacije, nastupi na mađarsko-srpskim turističkim festivalima, organizovana studijska putovanja, razvoj nove off-line i tematske mape na mreži, kao i razvoj sistema audio vodiča (Upotreba QR koda i AR sadržaj) već su u procesu i njihova puna primena očekuje se tokom ove godine. Partneri takođe planiraju različite radionice kuvanja, pripremu digitalne knjige kuvara, organizovane biciklističke ture i organizacija zanatskih kampova za osobe u nepovoljnom položaju.

Od velikog značaja su i obuke za lokalne proizvođače kako bi što efikasnije prodavali svoje turističke proizvode, postavljanje informativnih punktova na mestima lokalnih proizvođača, a sve u nadi da će ovi napori jednog dana postati nezaboravne uspomene turista koji budu prolazili kroz ovaj kraj.

Pogledajte još

Kupus i 40 zaštićenih proizvoda