U nedelji kada se obeležava Dan potrošača (15. mart), građani Srbije mogli su preko elektronskih medija i interneta da se bolje upoznaju kakva prava imaju prilikom kupovine, u okviru kampanje „Da kupovina bude milina“.

Kampanja za prava potrošača „Da kupovina bude milina“ sprovodi se u okviru Tvining projekta Evropske unije „Dalji razvoj zaštite potrošača u Srbiji“, koji sprovode Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija Vlade Republike Srbije, Ministarstvo za inovacije i tehnologiju Mađarske i Regionalna razvojna agencija Senec-Pezinok iz Slovačke Republike.

„Veoma je važno i da unapredimo mehanizme zaštite, da skratimo postupak ostvarivanja potrošačkih prava i da osnažimo vaninstitucionalne resurse, koje predstavljaju udruženja kao prva instanca za pružanje podrške potrošačima. Isto tako, potrebno je podizanje svesti kod trgovaca o koristima koje imaju kada idu u susret potrebama potrošača, kao i uspostavljanje mehanizma medijacije u slučaju spornih situacija kod potrošačkih prigovora,“ kaže državna sekretarka u Ministarstvu trgovine Tatjana Matić, navodeći da se najveći broj tih prigovora odnosi na robu, odnosno na obuću, odeću i tehniku.

„Zaštita potrošača važna je tema koja je u stalnom razvoju i ovaj projekat je dokaz da su potrošači Srbije u dobrim rukama. Kao rezultat zalaganja partnera na projektu, svest građana o pravima potrošača će biti unapređena i oni će biti bolje upoznati sa aktivnostima nadležnog ministarstva“, smatra ambasadorka Slovačke Dagmar Repčekova.

Promotivne spotove koji su tokom ove nedelje emitovani u srpskim medijima možete pronaći na sajtu Jutjub.

https://www.youtube.com/watch?v=MUB3bUxbFPE
https://www.youtube.com/watch?v=3P-iJSSeH9Q
https://www.youtube.com/watch?v=fJ-lIVlZ9_I