„Ulaganje u mlade i obrazovanje je ključno, jer mladi moraju da steknu veštine i kompetencije za snalaženje u kompleksnosti savremenog sveta. Takođe je od izuzetnog značaja da svako dete ima jednake mogućnost učenja, pristupa obrazovanju i sticanja potrebnih veština. Zbog toga EU podržava Srbiju u reformi obrazovanja i usklađivanju sa smernicama politike na nivou EU i regiona“, izjavio je ambasador EU u Srbiji Emanuele Žiofre na sednici Međuministarskog saveta za praćenje i usmeravanje sprovođenja reforme u oblasti obrazovanja.

Kako bi doprinela da kvalitetno obrazovanje bude dostupno svakom detetu, Evropska unija omogućila je angažovanje preko 250 novih pedagoških asistenata za rad sa decom kojima je potrebna dodatna pomoć u obrazovanju. Pored toga, preko 1000 srednjoškolaca romske nacionalne manjine dobilo je stipendije i kvalitetnije uslove za obrazovanje.

Kao što je navedeno u Izveštaju EK o napretku za 2022. Srbija je postigla napredak u protekloj godini, posebno u konsolidaciji Nacionalnog okvira kvalifikacija i preduzimanju koraka kako bi se osigurala usklađenost sistema osiguranja kvaliteta u visokom obrazovanju sa preporukama EU.

„Nedavno je usvojena i Nacionalna strategija za mlade do 2030. godine i radujemo se akcionim planovima i dokumentima koji su u pripremi  i koji će voditi srpsku obrazovnu politiku u narednom periodu, a EU ostaje partner i podrška Srbiji u reformama za bolje obrazovanje za mlade“, zaključio je Žiofre.

Ministar prosvete Branko Ružić izjavio je danas da Vlada Srbije nastavlja da prepoznaje obrazovanje kao jedan od svojih apsolutnih prioriteta i izrazio zadovoljstvo rezultatima koji su u proteklom periodu postignuti u  toj oblasti.

Ružić je istakao i da je ohrabrujuće što je te rezultate prepoznala i pohvalila Evropska unija.

„Proces sprovođenja reformi u oblasti obrazovanja u Srbiji i tokom prethodnih godina dobijao je pozitivnu ocenu Delegacija Evropske unije. To je potvrda posvećenosti u sprovođenju reforme i unapređivanju kvaliteta sistema obrazovanja i vaspitanja, kao bi taj sistem bio što pravičniji i efikasniji“, rekao je ministar.

On je podsetio da je usvajanjem Strategije za razvoj obrazovanja i vaspitanja u Republici Srbiji do 2030. godine, potvrđen značaj reforme  sistema obrazovanja, kao i da su predviđene jasne i sveobuhvatne mere i aktivnosti za ispunjenje postavljenih ciljeva.

„Veoma smo zahvalni Evropskoj uniji, koja je u prethodnom periodu prepoznala kvalitet našeg strateškog okvira koji je važio do 2020. godine i podržala  reformske aktivnosti u oblasti obrazovanja“, naveo je Ružić.

Kako je istaknuto, Evropska komisija pozdravila je i činjenicu da je Ministarstvo prosvete započelo rad na izradi Akcionog plana za period od 2023. do 2026. godine koji je neophodan za sprovođenje Strategije razvoja obrazovanja i vaspitanja do 2030. godine.

Evropska komisija ocenila je da je veoma značajno što je Srbija uspostavila Nacionalni okvir kvalifikacija (NOKS), kao i to što je usvojila Nacionalni izveštaj o inkluzivnom obrazovanju za period od 2019. do 2021. godine, koji predstavlja izazove kada je reč o povećanju obuhvata i unapređivanju kvaliteta, pravičnosti, efikasnosti i relevantnosti inkluzivnog obrazovanja.

Na današnjem skupu, između ostalih učestvovali su i ministarka za evropske integracije Tanja Miščević, ministarka za brigu o porodici i demografiju Darija Kisić, ministarka nauke, tehnološkog razvoja i inovacija Jelena Begović, ministar za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja Nikola Selaković, ministar sporta Zoran Gajić i ministar za ljudska i manjinska prava Tomislav Žigmanov, kao i predstavnici ministarstva finansija, pravde i turizma i omladine.

Evropska unija, kao najveći donator u Srbiji, podržava modernizaciju sistema obrazovanja i usklađivanje sa standardima i praksama zemalja EU. Od 2003. godine, EU je donirala za reformu sektora obrazovanja više od 100 miliona evra – za unapređenje predškolskog vaspitanja i obrazovanja, reformu srednjeg stručnog obrazovanja i obrazovanja odraslih, renoviranje i opremanje škola i fakulteta, podršku inkluzivnom obrazovanju itd.