Evropljani će od 1. aprila 2018. moći da pristupaju sadržajima na internetu na koje su pretplaćeni u svojoj zemlji gde god da se nalaze u EU. Potpredsednik Evropske komisije Andrus Ansip, komesarka Marija Gabriel, bugarski ministar saobraćaja, informacionih tehnologija i komunikacija Ivajlo Moskovski i poslanici Evropskog parlamenta Pavel Svoboda i Žan-Mari Kavada, ovim povodom su izdali sledeće saopštenje:

„Građani zauzimaju centralno mesto u svim našim digitalnim inicijativama. Od 1. aprila, bilo gde da putujete u EU, više nećete propuštati svoje omiljene filmove, TV serije, sportske prenose, igre ili elektronske knjige na koje ste pretplaćeni kod kuće. Ova pravila se odnose na usluge koje se plaćaju, ali će i pružaoci besplatnog sadržaja moći da se odluče za ovu opciju. Prednosti novih pravila će osetiti i pružaoci sadržaja na internetu, jer više neće morati da kupuju licence za druga područja na koja putuju njihovi pretplatnici.

Nakon ukidanja naknada za roming, od čega potrošači širom Evrope ostvaruju koristi od juna 2017, uklanjanje ograničenja koja su sprečavala Evropljane da putuju s digitalnim medijima i pretplatama na sadržaj, predstavlja još jedan uspeh jedinstvenog digitalnog tržišta.

Nova pravila su direktan odgovor na nove vidove ponašanja i navike evropskih građana koji se služe novim tehnologijama. Primera radi, potrošnja za usluge pretplate na video sadržaj je u periodu između 2010. i 2014. rasla za 113 odsto godišnje, a broj korisnika od 2014. do 2015. za 56 odsto. Procenjuje se da bi koristi od prekogranične prenosivosti moglo da ima barem 29 miliona ljudi, odnosno 5,7 odsto potrošača u EU. U budućnosti bi ova cifra mogla da bude i viša – do 72 miliona ljudi do 2020.

Osim toga, skoro 60 odsto mladih Evropljana kaže da je mogućnost putovanja sa pretplatama važan faktor pri odabiru pretplate na usluge na internetu. Prenosivost sada postaje stvarnost za potrošače, dok se istovremeno pružaocima usluga pomaže da povećaju broj pretplatnika.

Postizanje dogovora o prenosivosti je važan rezultat bliske saradnje institucija EU sa evropskim preduzećima i akterima. Potpuno smo uvereni da će televizijske kuće i platforme iskoristiti ovaj trenutak kako bi korisničko iskustvo podigli na viši nivo. Danas smo preduzeli još jedan konkretan korak ka uspostavljanju istinski jedinstvenog digitalnog tržišta i jedinstvenog evropskog digitalnog društva, koje je dostupno svim našim građanima i koje donosi profit našim preduzećima.”