„U ovom poslu je lepo kada vidite napredak dece, kada su deca zadovoljna, kada dođu da vam se pohvale kako je bilo na nekom času“, priča Snežana Đorđević, diplomirani specijalni pedagog koja radi kao pedagoški asistent u OŠ „Knez Sima Marković“ u Barajevu.

Za Zoricu Jovanović, pedagoškog asistenta u OŠ „Milan Hadžić“ u Vojki, uspeh je to što može da pomogne u oblasti obrazovanja, jer smatra da je to jedan od ključnih načina da se romska populacija uključi u sistem.

Snežana i Zorica su među 25 polaznika uvodne obuke koja je obavezna za pedagoške asistente zaposlene u osnovnim školama i predškolskim ustanovama. Obuka je organizovana u okviru projekta koji finansira Evropska unija „Ovde smo zajedno – Evropska podrška za inkluziju Roma“, a u saradnji sa Ministarstvom prosvete, nauke i tehnološkog razvoja.

image

Predavači Centra za doživotno učenje Univerziteta u Kragujevcu  – Učiteljskog fakulteta iz Jagodine od 28. jula do 1. avgusta, 2014. obučavali su asistente za rad u školi, pružanje podrške deci u okruženju za učenje kao i van njega, pripremali ih za rad sa porodicama, kao i sa kolegama.

Deo obuke bio je i vođenje evidencije, suočavanje sa diskriminacijom, zadirkivanjem i maltretiranjem, poverljivost i obaveza podnošenja izveštaja. Ovo je tek prvi od šest modula obuke koju će tokom ove jeseni proći svih 175 pedagoških asistenata, čime će steći licencu za rad u školi.

Posao pedagoškog asistenta je odgovoran i kompleksan „Pomažemo deci da savladaju gradivo, ali ih motivišemo i da unaprede znanje i idu dalje. Nekada radimo i sa roditeljima, kojima je mnogo lakše da se obrate pedagoškom asistentu, pa ih uputimo na učitelja i nastavnika, da uspostave komunikaciju. Osim toga, radimo i sa decom koja nisu romske nacionalnosti, zatim sa decom koja imaju smetnje u razvoju, obavljamo terenske posete“, kažu sagovornice.

Snežana smatra da su obuke za pedagoške asistente izuzetno važne i korisne i za ljude koji dugo rade ovaj posao, a naročito za asistente koji su tek počeli.  Obuke ne samo da se bave temama poput nastavnog programa, vođenja evidencije, pripreme godišnjeg plana, pripreme za čas, već se tokom njih čuju i  iskustva iz drugih škola.

Od naredne školske godine planiran je nastavak modularnih obuka za 175 pedagoških asistenata koji su zaposleni u osnovnim školama i predškolskim ustanovama širom Srbije. Snežana i Zorica se slažu u tome da je važno motivisati pedagoške asistente da nastave školovanje, jer  je učenje proces koji traje ceo život.

U okviru projekta, ove godine od septembra, kao i naredne školske godine, biće dodeljivane i stipendije za 500 srednjoškolaca kako bi se deca motivisala da nastave školovanje nakon osnovnog obrazovanja.