„Otvaranje svakog radnog mesta svojevrstan je poslovni uspeh koji je značajniji i od samog profita“, navodi vlasnik firme Alfanova, iz Lapova Dalibor Zlatković. Program EU PRO, na čiji javni poziv se ova kompanija javila, a potom i dobila sredstva, im je upravo u tome značajno pomogao.

Kompanija Alfanova se bavi proizvodnjom papirne galanterije, a zahvaljujući dobijenim sredstvima od EU PRO-a nabavila je opremu koja je omogućila automatizaciju procesa proizvodnje ubrusa, što je kao rezultat imalo i povećanje obima proizvodnje, a samim tim i bolje poslovne rezultate.

Vrednost projekta je iznosila 102.467 evra (od tog iznosa sredstva EU PRO su 67.667 evra).

U Alfanovi su, navodi, zahvaljujući tome otvorili nova radna mesta, i angažovali nešto obrazovaniju strukturu radnika koja se lakše snalazi u automatizovanim procesima. U proizvodnji su imali 84 radnika, a investicija je doprinela otvaranju još šest novih radnih mesta.

„Značajno smo ubrzali sam proces proizvodnje, i što je još važnije, dobili smo značajno kvalitetniji proizvod, vrlo konkurentan na evropskom tržištu, na kome već možemo dosta slobodnije i samouvereno da nastupimo“, navodi Zlatković.

Takođe, to im je, ujedno otvorilo i nova tržišta, i donelo nove kupce. Zlatković kaže da stalno rade na novim proizvodima i unapređenju postojećih. Kompanija je opredeljena ka izvozu i trenutno izvozi oko 60 odsto proizvodnje, prevashodno u zemlje regiona, a krajem prošle godine počeli su da izvoze i na tržište Češke. Svake godine u kompaniji „Alfanova“ povećavaju kapacitete i broj zaposlenih.

Prosečne godine zaposlenih u ovoj kompaniji su četrdesete, i spadaju u relativno mlad kolektiv.

Vlasnik navodi da ipak nije lako naći radnike, ali da nastoje da ih kada ih nađu lakše zadrže, pre svega dobrim odnosom i dobrim radnim uslovima.

Ističe da ih je pandemija u početku sve iznenadila i prinudno zaustavila veće planove koje su imali, ali da su ubrzo shvatili da je nedopustivo čekati da sve prođe da bi nastavili dalje.

„Posao nije samo ispunjavanje planova, već adekvatan odgovor na okolnosti i snalaženje u njima. Pandemija je donela potpuno nove okolnosti poslovanja koje niko nije mogao ni da zamisli pre samo godinu dana. Upravo te okolnosti kod kreativnih preduzetnika stvorile su nove vidove poslovanja, usavršavanje pa čak i sasvim nove proizvode i usluge. Iako proizvodimo konvencionalnu papirnu galanteriju, počeli smo i sami da istražujemo nove mogućnosti i proizvode koji će odgovoriti na novo vreme i njegove zahteve“, dodaje on.

Društvena odgovornost

U okviru društveno odgovornih aktivnosti preduzeće je doniralo proizvode Kovid bolnici Kliničkog centra Kragujevac, Institutu za onkologiju i radiologiju Srbije kao i Srednjoj školi u Lapovu. Za donaciju Institutu za onkologiju su se odlučili baš zbog toga što je to jedna od retkih oblasti u kojima do sada nisu učestvovali i pomagali.

„Kompanija nisu ni mašine, ni zgrade, ni profit, nego ljudi. A ljudi žive u zajednicama i kolektivno smo odgovorni za njih“, poručuje Zlatković.

Evropska unija je najveći donator i najvažniji trgovinski partner Srbije, a kompanije iz EU najveći investitori u srpsku privredu. Podrška Evropske unije razvoju ekonomije i konkurentnosti u Srbiji vredna je više od 200 miliona evra za period od 2001. do danas. Ukidanje trgovinskih barijera, investicije iz zemalja članicama i projekti koji imaju za cilj da povećaju konkuretnost preduzeća, doprineli su rastu broja radnih mesta i ekonomskom razvoju Srbije.