Najbolji stari narodni lek za jačanje krvne slike je celer. No, da bi rodila, ovoj biljci koja se koristi i kao začin – potrebne su dve godine. Taman je dve godine bilo potrebno i grupi talentovanih, mladih stručnjaka iz Niša da osvoje tržište brojnih kompanija na četiri kontinenta. Mlada niška IT kompanija Badin soft danas ima desetak velikih klijenata na domaćem tržištu, ali i na američkom, evropskom, azijskom i autralijskom kontinentu.

Sve su pokrenuli Dušan i Božidar, dvojica mladih IT stručnjaka koji su uložili: posvećen rad, jasnu viziju i ozbiljan pristup. Vremenom se tim uvećavao, a danas firma (koja je zvanično osnovana krajem 2016.) ima više od 60 zaposlenih i saradnika. Jedan od osnivača firme Dušan Cvetković na nedavno održanom Forumu naprednih tehnologija dobio je priznanje za najboljeg mladog preduzetnika u oblasti naprednih tehnologija, zbog primene svetskih trendova iz programerstva.

Badin soft bavi se kreiranjem softvera koji su namenjeni kompanijama iz različitih oblasti poslovanja, od finansijskih i bankarskih sistema, dizajna, konsaltinga, infrastrukture, ali i auto industrije i drugih privrednih  grana. Posebno polje njihove ekspertize predstavlja takozvani program lojalnosti. Firma posluje po principu B2B – business to business.

Pored ozbiljnog rada, kako ističu, jedan od najvažnijih preduslova za uspeh je u tome da ljudi uvek budu na prvom mestu, što njihov slogan „It’s all about people“ i poručuje. Zadovoljstvo zaposlenih, ali i svih saradnika i partnera je neophodno kako bi se ostvario napredak.

„Uvek nam je u fokusu orijentacija ka ljudima i to je jedna od naših osnovnih vrednosti. Želimo da stavimo čoveka u centar svega i nastupimo kao porodica, a ne kao kompanija koja brine isključivo o poslu“ kaže Ina Hrvat, HR menadžerka firme. Ne boje se da pruže šansu mladim ljudima koji tek započinju svoju karijeru. Njihov tim čini i veliki broj studenata i praktikanata koji tokom angažovanja u firmi imaju punu podršku da završe studije jer veruju da je važno raditi na ličnom i profesionalnom razvoju svakog pojedinca.

„Pokušavamo da napravimo balans i da ljudi imaju dovoljno vremena za sve svoje obaveze. Kompanija ima razumevanja za sve izazove i aktivnosti članova tima“ kaže Aleksandra Vidojković, portfolio menadžerka firme. Badin soft posvećuje pažnju i konstantnom usavršavanju svih članova tima, a trude se da aktivno učestvuju u lokalnoj zajednici, podržavaju društveno-korisne inicijative, kao i da humanitarnim radom pomognu zajednici.

Podrška EU

Uz pomoć Evropske unije, kroz razvojni program EU PRO za ovu godinu je dodeljeno 2.1 milion evra podrške za preduzeća sa jugoistoka i jugozapada Srbije. Ukupno 106 preduzeća dobiće pomoć za nabavku nove opreme i unapređenje konkurentnosti, kako bi se doprinelo razvoju lokalne privrede. Među firmama čiji su predlozi projekata odobreni u okviru ovog konkursa, našla se i kompanija Badin soft.

„Projekat koji nam je odobren predstavlja veliko priznanje. Mnogo nam znači kada takva organizacija prepozna naš rad i da nam na značaju. Ovaj projekat će nam pomoći da se bolje pozicioniramo na tržištu, da unapredimo poslovanje i da dalje napredujemo, “ ističe Aleksandra Vidojković.

Prilikom nedavne posete jugu Srbije šef Delegacije EU u našoj zemlji, ambasador Sem Fabrici, svečano je uručio prvih 38 sertifikata podrške EU PRO preduzećima koja posluju u Zaječarskom, Jablaničkom, Nišavskom, Pirotskom, Pčinjskom i Topličkom okrugu. Ambasador Fabrici je tada podsetio da Evropska unija pruža podršku mikro i malim preduzećima koja čine 90% svih preduzeća i stub su privrede kako u Srbiji tako i u zemljama EU. I u narednom periodu, EU će nastaviti da kroz svoje političke, finansijske i socijalne instrumente podržava uspešne preduzetničke ideje i podstiče razvoj lokalne ekonomske infrastrukture.

Podrška EU u velikoj meri doprinosi preduzećima da razvijaju svoje strateške ciljeve i unaprede poslovanje. Kreiranjem povoljnog ambijenta, otvaraju se prilike za nova radna mesta i opšti razvoj zajednice. „Mi smo trenutno outsourcing kompanija, a naš strateški plan je razvijanje sopstvenog proizvoda. Ovo priznanje koje smo dobili će moći značajno da nas „pogura“ u tom smeru i pomogne kako bismo ostvarili svoje ciljeve“ zaključuje Aleksandra Vidojković.

Evropska unija je za trogodišnji program EU PRO, koji je počeo januara 2018. godine opredelila ukupno 25 miliona evra.