Neposredno pred početak letnjih odmora Evropska komisija je unapredila svoju besplatnu aplikaciju za pametne telefone koja se tiče prava putnika. Aplikacija putnicima olakšava pristup informacijama o njihovim pravima u slučaju nepredviđenih situacija tokom putovanja.
Osim aktuelnih pravila EU o pravima putnika, aplikacija pruža informacije o svim vrstama prevoza: avionima, vozovima, brodovima i autobusima, te informacije o uslovima za ostvarivanje prava putnika.
Aplikacija od sada sadrži nekoliko novih funkcija za osobe sa oštećenim vidom, a pored prvobitna 22 jezika EU, dodata su i tri nova: hrvatski, srpski i albanski. Aplikaciju je moguće koristiti na mobilnim uređajima sa iOS, Windows i Android platformama.
“Koliko puta se svako od nas zapitao da li može da ostvari pravo na naknadu štete ili neku vrstu pomoći ukoliko dođe do problema u toku putovanja, nezavisno od vrste prevoza koju koristimo! Mnogi putnici u Evropi ne znaju čak ni na koji način niti gde da dođu do ovih informacija. Pravo na pristup informacijama je jedno od osnovnih prava putnika. U aplikaciji su sve informacije objašnjene detaljno, na 25 jezika i dostupne putniku bilo kada i bilo gde”, kaže potpredsednik Evropske komisije nadležan za saobraćaj Sim Kalas.
Aplikacija je do sada preuzeta 140,000 puta.
Može biti od velike koristi u slučaju obustave saobraćaja: na primer, putnici mogu biti zarobljeni na aerodromima ili stanicama usled kašnjenja, otkazanih linija, nemogućnosti ukrcavanja ili nestanka prtljaga.
Putnicima koji se otežano kreću takođe može zatrebati pomoć. Aplikacija obuhvata i informacije o postupcima u slučaju nesreća ili oštećenog prtljaga. Upotreba aplikacije o pravima putnika omogućuje svima da na licu mesta saznaju koja su njihova prava i da dobiju korisne informacije o načinima ostvarivanja tih prava. Jednostavna je za korišćenje, a da biste dobili tražene informacije ne morate biti na internetu.
Aplikacija je deo kampanje “Prava putnika pri ruci” koju je pokrenula Komisija. U okviru kampanje, pokrenuta je tematska nedelja posvećena pravima putnika na nekoliko društvenih mreža (Facebook, Twitter, Google+) koja će trajati do 11. jula.
Za dodatne informacije o pravima putnika, posetite
Pratite Sima Kalasa na Tviteru @SiimKallasEU