Nema boljeg načina da se provede lep, septembarski vikend nego u prirodi. Za mnoge niške mališane, njihove mame i tate, porodično druženje u prirodnom ambijentu na obali Nišave u Kampu fabrike umetnika i na radionicama EU info kutka Niš postaje lepa navika za kratki predah od nedeljne gužve, ali i za nova kreativna znanja i umeća.

Priča o vatri i čarobnoj pogači” – tema ovonedeljne radionice, okupila je mališane uzrasta od četiri do deset godina. Vatra – kao elemet prirode – bila je pokretač intenzivnog čulnog doživljaja prirode i interaktivnog, iskustvenog učenja.  Iako je posla bilo na pretek – trebalo je sakupiti grančice, zapaliti vatru, umesiti hlepčiće i na kraju ih sve ispeći, zadovoljan osmeh nakon dobro obavljenog posla, nije izostao.

Ova, inače četvrta po redu radionica, deo je serijala kreativnih i stvaralačkih aktivnosti za decu predškolskog i školskog uzrasta uz korišćenje metoda prirodne, Waldorf pedagodije. Radionice vodi Nela Jotović, diplomirani pedagog-vaspitač, sa višegodišnjom praksom u Waldorfskoj pedagogiji. U praktičnom radu sa decom pomagale su studentkinje pedagogije sa Filozofskog fakulteta u Nišu.

Deca na kreativnim radionicama iz ovog serijala kroz rad i iskustveno učenje provode dragoceno vreme u prirodi, razvijaju zdrave navike, stiču važne veštine snalaženja i spretnosti, te, takođe, podstiču kritičko razmišljanje, maštovitost i kreativnost.

Kako su protekle prethodne tri radionice, pročitajte na sajtu:

Uz maštu i kreativnost do vetrokaza

Priroda u rukama dece

Učimo o prirodi zajedno

EU info kutak Niš i Fabrika umetnika planiraju nove radionice u ovom serijalu. Više detalja uskoro na sajtu.

*Kamp Fabrike umetnike jedna je od inicijativa koja je podržana kroz projekat „Lokalni poziv za EU“ koji finansira EU, a sprovodi Nacionalna koalicija za decentralizaciju.  

Koreni Valdorfske pedagogije su u Nemačkoj, a njen utemeljivač je Rudolf Štajner, austrijski naučnik i reformator mnogih područja modernog života.  U Valdorf pedagogiji se gaji individualnost deteta. Dečje aktivnosti su osmišljene tako da angažuje dete na svim nivoima – fizičkom, mentalnom, emotivnom, duhovnom.