Eurovelo 11 biciklisti nazivaju najboljim putem na istoku, jer se kreće od vrha hladne severoistočne Norveške, preko Evrope do sunčane Grčke, u dužini od oko 6.000 km. U Srbiji, trasa ulazi kod Horgoša i vodi Tisom preko Zrenjanina do Beograda. U centralnoj Srbiji ide uz reku Moravu, Preševsku dolinu, odakle prelazi u Makedoniju.

Dužina ove staze kroz našu zemlju je 213,2 kilometara, a više od polovine čine nasipi duž reka Tise i Dunava. Na ovaj način biciklista je najbliži rekama i prirodi, izbegavajući preopterećene puteve.

Ipak, nedostatak ovo biciklističkog puta je loš zemljani nasip koji zahteva izgradnju asfaltnih biciklističkih staza. Kako bi se to postiglo prvo je potrebna tehnička dokumentacija. Zato projekat EcoBikeNet – “Zajednički razvoj prekogranične biciklističke mreže koja pristupa prirodi” ima za cilj da razvije ovaj međunarodni biciklistički biser.

Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam, kao vodeći partner, u saradnji sa Pokrajinskim sekretarijatom za urbanizam i zaštitu životne sredine iz Vojvodine, kao i Kompanijom za nacionalni razvoj infrastukture – NIF iz Mađarske, kroz EcoBikeNet pripremio je odgovarajuću projektno-tehničku dokumentaciju za izgradnju biciklističke staze i turističke signalizacije ka zaštićenim područjima na delu rute Eurovelo 11, što je preduslov za izgradnju biciklističkih staza kroz Mađarsku i Srbiju na ovoj ruti.

„Nakon ovoga sledi apliciranje za drugi projekat koji će se odnositi na izgradnju same staze kao i nastavak razvoja rute EV11 kroz Vojvodinu“, najavljuje Milan Ilić iz Pokrajinskog sektretarijata za privredu i turizam.

EuroVelo je mreža od 17 dugih biciklističkih ruta koje povezuju i objedinjuju ceo evropski kontinent. Rute mogu koristiti turisti, ali i lokalno stanovništvo koje svakodnevno putuje. Na ovaj način, građani Evrope ohrabruju se da isprobaju biciklizam i tako promovišu prelazak na zdravo i održivo putovanje – za svakodnevna putovanja i bici-turizam. Mi moramo prvo obezbediti osnovne uslove da bi se ovo desilo. Kako Ilić kaže, samo izgradnjom staza biciklisti će moći da koriste koridor u svim vremenskim uslovima i godišnjim dobima.

“Premeštanjem biciklističkog saobraćaja sa glavnih puteva, na kojima se taj saobraćaj trenutno odvija, će u velikoj meri doprineti i povećanju bezbednosti svih učesnika u saobraćaju”, kaže Ilić.

Razvoj ove rute značajno bi doprineo razvoju cikloturizna, ali i eko-turizma u Srbiji i AP Vojvodini. Biciklističke staze, koje budu izgrađene na osnovu ove tehničke dokumentacije, kao i postavljena turistička signalizacija ka zaštićenim područjima, doprineće promovisanju zdravijeg načina života lokalnog i drugog stanovništva.

Projekat je započeo 1. decembra 2020 godine i trajaće 18 meseci, sa ukupnim budžetom od 353.735,70 evra, a realizuje se u okviru trećeg poziva Intereg – IPA programa prekogranične saradnje Mađarska-Srbija.