Kako se piše vest, a kako izveštaj i reportaža, koja je razlika između informacije i bilo kod drugog podatka, zašto je važno da imamo dobar naslov i da li ilustracija može da bude važnija od samog teksta, bile su teme kojima su se bavila deca na radionicama medijske pismenosti, koje je tokom februara organizovao novosadski EU info kutak u saradnji sa Novosadskom novinarskom školom.

Novosadska novinarska škola godinama se bavi medijskom pismenošću i zalaže za uvođenje ovog predmeta u obrazovni sistem u Srbiji, a predstavnica ove organizacije i voditeljica radionica Tijana Bumbić kaže da je ideja radionica bila da se na kreativan i deci zanimljiv pristup podstakne kritičko mišljenje i izgradnja stavova prema medijskim porukama i informacijama.

„Razgovarali smo o tome kako napisati vest i na koji način uklopiti sliku i tekst, kako razlikovati informaciju od dezinformacije, i sve to baveći se različitim temama – znamenitim ženama, ekologijom, kulturom i zdravim stilovima života. Zajedno smo napravili i naš magazin ’Novosadske zanimljivosti“, koji kao i svaki pravi magazin ima naslovnu stranu sa istaknutim sadržajem, kao i rubrike: znamenite žene, kultura, ekologija, sport i vesti iz sveta“, objašnjava Tijana Bumbić.

Radionice su bile namenjene deci nižih razreda osnovne škole, koja su bila veoma zainteresovana i motivisana da budu u ulozi novinara, izveštača i urednika.

„Simuliranjem stvarne redakcije, deca su bila u prilici da budu u ulogama novinara, da osete kako izgleda taj posao i koje odgovornosti on nosi. Istovremeno smo razgovarali i o pojmu medijske pismenosti, koja je važna jer utiče na to da današnja deca sutra postanu odgovorni i aktivni članovi društva koji će umeti da prepoznaju medijske manipulacije i lažne vesti“, zaključila je Bumbić.